به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: دولت با تدبیر و اقدامی که در حوزه سیاست خارجی انجام داد، وحدت و تفاهم آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهایی که به اصطلاح دوست ندارند ایران سر پای خود بایستد را در راه رسیدن به اهداف شان ناکام کرد.
وی افزود: آنها توانسته بودند سازمان ملل را به جایی برسانند که هر قطعنامه باب میل خود را علیه کشور ما با رای 90 درصد به بالا امضا بگیرند، ولی این سیاست آنان با رویکرد دولت یازدهم در بهبود روابط ایران با کشورها در حوزه بین الملل ابتر شد.
پزشکیان گفت: دولت با رویکرد خوب خود زمینه ای را فراهم کرده تا با دنیا ارتباط منطقی و مصلحتی لازم داشته باشیم که این دستاورد فضا را برای انجام معاملات اقتصادی با دنیا بازتر کرده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: با تداوم روند گذشته قادر به صادرات و واردات نبودیم نه برای اینکه تحریم بودیم بلکه به این دلیل که کشتی های خارجی در بنادر ما و کشتی های ایرانی در بنادرخارجی اجازه پهلوگیری نداشتند.
وی بیان کرد: امسال دولت رشد اقتصادی کشور را 5 تا 6 درصد اعلام کرده است و بطور طبیعی برای از بین بردن رکود، زمان بیشتری نیاز است که دولت همواره با تلاش به دنبال از بین بردن این رکود است.
پزشکیان اظهارکرد: با رونق ارتباط و رفت و آمدی که با دیگر کشورها بوجود آمده، سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در آینده روند مطلوب تری پیدا خواهد کرد.
پزشکیان گفت: چنانچه نتوانیم این ارتباط، جذب سرمایه، حمل و نقل کالاها را داشته باشیم وضعیت بدتر می شود و در این زمینه باید کاری کنیم که رفت آمد انسان ها، دانشمندان، کالاها از داخل به خارج و برعکس رونق پیدا کند و همراه با ایجاد اشتغال مشکل رکود نیز از بین برود.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو افزود: باید در نزدیک کردن نگاه جناح های سیاسی تلاش و بعد با دیدگاه های روشن آن را در سطح جامعه منعکس کنیم.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انشتار دهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.