به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت بانیان مدرسه سعادت به مناسبت نکوداشت هفته بوشهر افزود: فعالیت های آموزشی باید با توجه به نیاز جامعه شناسایی و به دانش آموزان متناسب با هر دوره آموزش داده شود.
وی اظهارکرد : با توجه به قدمت تاریخ استان بوشهر درزمینه بازرگانی و تجارت، بازرگانان و تجار در برنامه‌های آموزشی مشارکت همه جانبه داشتند که در این زمینه نیازهای مورد نیاز تجار نیز بر طرف می شده است.
سالاری اضافه کرد: آموزش در مدرسه سعادت بوشهر درزمینه های مختلف بوده است و دانش‌آموزان باید زبان خارجی را یاد می گرفتند و براساس مراودات بین‌المللی آن زمان نیاز تجار و جامعه برطرف می‌شد.
وی ادامه داد: شیخ محمد حسین سعادت و شیخ عبدالکریم سعادت این مدرسه را با پشتیبانی خیران بویژه تجار و بازرگانان تاسیس کردند، به همین دلیل همیاری تجار در گسترش برنامه‌های آموزشی استان مورد نیاز است.
سالاری بیان کرد: تاجران درآن زمان با توجه به حساسیت و توجهی که به همه مسائل داشتند، در طرح‌های بهداشتی، درمانی، ارتباطات تجاری، حمل و نقل مشارکت می کردند.
در این آئین از کتاب تفصیل جزیره هرمز(تذکره المتقین)تالیف معین التجاربوشهری با تصحیح و تحشیه نادره جلالی رو نمایی شد و از علی حق شناس، سید جعفر حمیدی، عبدالکریم مشایخی، نجف آهوچهر، ناصر میگلی نژاد، ایرج نبی پور، علی سعادت، حبیب الله سعادت و محمد باقر سعادت که از دانش آموختگان مدرسه سعادت بوشهر و هم اینک از چهره های برجسته استان هستند، تجلیل و قدر دانی شد.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بنام روز بوشهر نام گرفته و هر ساله در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت در شهر بوشهر برگزار می شود.
این مدرسه در سال ۱۲۷۸ (ش) به سبک نوین آموزشی تاسیس شد که از نظر تاریخی مادر مدارس جنوب ایران است.
7210/6043**خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.