به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: اشتغال یک واقعیت مورد نیازدر جامعه است که باید با برنامه ریزی مناسب، جدی و مدیریت جهادی مسئولان زمینه آن فراهم شود.
وی اضافه کرد: اگر زمینه اشتغال برای جوانان مستعد و تحصیل کرده که آماده خدمت به نظام و کشور هستند فراهم شود، رونق اقتصادی افزایش خواهد یافت.
امام جمعه بوشهر با اشاره به انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران یادآورشد:در شرایط فعلی ایجاد فضای متناسب برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی در این استان توسط مسئولان مربوطه ضروری است .
صفایی بوشهری ادامه داد: این موفقیت سترگ قابل تقدیر بوده و انتظار می رود با ایجاد فضاهای مناسب توسط دست اندرکاران ، ترویج فرهنگ کتاب خوانی، زمینه حمایت از مولفان، ناشران و فعالان حوزه کتاب فراهم شود.
وی با اشاره به دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری گفت: هم اینک جهان استکبار با استفاده از ابزار هنر تهاجم هنری را درپیش گرفته هنرمندان نیز باید با استفاده از ظرفیت های این رشته به ویژه هنر های آئینی به ترویج آموزه های دینی و انقلابی بپردازند.
امام جمعه بوشهر افزود: 14 اسفند ماه مصادف با روز احسان و نیکو کاری است که در این فرصت باقی مانده تا عید سال علاوه بر اینکه نهادهای حمایتی از این افراد حمایت می کنند، بکوشیم که افراد و خانواده های نیازمند دغدغه های شب عید نداشته باشند.
صفایی بوشهری با اشاره به روز یکشنبه 15 اسفند ماه، روز درختکاری، افزود: در روزهای اخیر شاهد شرایط نامطلوب محیط زیستی در برخی نقاط کشور بوده ایم که در عرصه پیشگیری ، می توان با درختکاری شرایط مطلوبی را در محیط زیست فراهم کرد .
وی اظهار کرد: ساخت سد ، دریاچه های مصنوعی و اجرای طرح های آبخیزداری برای مهار و استفاده مطلوب از روان آب های ناشی از بارندگی سیل آسا در بخش کشاورزی نیازمند برنامه ریزی مسوولان است.
صفایی بوشهری با اشاره به روز چهارشنبه 18 اسفند ماه،سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،ادامه داد: حمایت از این کانون هاتوسط مسئولان دستگاه های اجرایی یک ضرورت است که می تواند زمینه های مناسبی را برای تعالی اهداف انقلاب اسلامی فراهم کند .
صفایی بوشهری افزود: 16 اسفند ماه روز قرآنی بوشهر است که در این روز آیین گرامیداشت علامه معتقد اهرمی عالم وارسته و مولف قرآن رمز دار در این استان برگزار خواهد شد .
وی ادامه داد: برنامه ریزی های مناسب باعث شده تا استان بوشهردر دو سال اخیر به عنوان استان اول قرآنی در کشور انتخاب شودکه می تواند الگوی مناسبی برای سایر استانها باشد . 6045/7210**خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.