به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز پنجشنبه در بازدید از مناطق کشاورزی سیل زده بخش کاکی شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است و برای توسعه این سایت ها تسهیلات مناسبی پرداخت می شود.
وی، به مزیت های کشت گلخانه ای اشاره کرد و ادامه داد: کشت گلخانه‌ای سبب استفاده بهینه از منابع آبی، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی و تولید محصول سالم می شود.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت برای جبران فوری خسارت های سیل اخیر در استانهای کشور 200 میلیارد ریال اختصاص داده است که در مناطق سیل زده هزینه خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی نیز در ارائه گزارشی از خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: سیل اخیر 145 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
شیرعلی بهادری افزود: این میزان خسارت در زراعت، باغداری، تاسیسات زیربنایی، کانال های آبرسانی، سیستم آبیاری تحت فشار، دام های عشایر و روستائیان و بخش طیور، شیلات این شهرستان برآورد شده است.
وی اضافه کرد: این سیل سبب از بین رفتن محصول و زیر ساخت های کشاورزان شده است که نیازمند کمک فوری دولت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسان این مدیریت، سیل باعث خسارت 60 تا 80 درصدی به زیرساخت‌های کشاورزی و بخش هایی از محصول کشاورزان در دشتی شده است.
بهادری، از تلاش ها و پیگیری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، فرماندار و مسئولان شهرستان دشتی و استان بوشهر برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان و کشاورزان این شهرستان تقدیر کرد.
وی، از وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان ارشد کشور خواست در زمینه بخشودگی و استمهال وام کشاورزان که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند و جبران زیان های وارد شده به کشاورزان و زیرساخت های بخش کشاورزی این شهرستان مساعدت کنند.
در این بازدید استاندار بوشهر، دکتر شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ومسئولان دشتی حضور داشتند واز مناطق سیل زده کشاورزی در سطح شهرستان دشتی بازدید و از نزدیک خسارت وارده مورد بررسی قرار دادند.
براثر بارندگی های شدید، جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در بهمن ماه امسال در استان بوشهر یک تن کشته و صدها میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف بویژه حوزه کشاورزی این استان وارد کرد.
شهرستان دشتی به مرکزیت شهر خورموج و با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب بوشهر واقع و قطب کشاورزی این استان است.
7206/6043** خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.