به گزارش ایرنا، روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز چهارشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود:در رزمایش نشت مواد شیمیایی و گاز ترش اقتدار، با سناریوی نشت گاز ترش در خط تغذیه پالایشگاه چهارم ، عملیات امداد و نجات 30 مصدوم فرضی با در نظر گرفتن جهت وزش باد آغاز شد.
وی اضافه کرد: در این مانور مسئولان منطقه نیز در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند که این امر حکایت از آمادگی نهادهای مربوطه در منطقه است.
یوسفی بیان کرد: پس از اتمام رزمایش متوجه شدیم که در صورت وقوع نشت گاز ترش در منطقه در بخش اتوبان بوشهر به بندر عباس دچار مشکل و نیز ترافیک سنگین خواهیم شد، از این رو با هماهنگی و همکاری مسئولان منطقه راهکارهای لازم در این زمینه اندیشیده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تقدیر از تمامی نهاد ها و سازمان های فعال در منطقه همچون بیمارستانها، راهداری، پلیس راه، نیروی انتظامی، شورای شهر و فرمانداری، اظهار داشت: در این رزمایش نیروهای امدادی سرعت خوبی از خود نشان دادند طوریکه پس از 2 ساعت اوضاع به حالت عادی بازگشت.
یوسفی یادآورشد: در سال جاری پنج رزمایش در سطح کلان در منطقه برای ایجاد آمادگی مقابله با آتش سوزی، سیل و نشت مواد شیمیایی و گاز ترش در این منطقه برگزار شده است.
وی اجرای مانورها و رزمایش های ایمنی آتش نشانی را یکی از راهکارهای افزایش و حفظ آمادگی نیروهای امدادی در منطقه دانست و گفت: با توجه به آمادگی ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سیل اخیر کمترین خسارت به تاسیسات و زیرساخت های این منطقه وارد شد و ما شاهد استمرار تولید گاز در این منطقه بودیم.
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مسئولیت ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای طرحهای توسعه میدان گازی پارس جنوبی، شمالی و پارس 2(کنگان) را برعهده دارد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.