به گزارش ایرنا، عادل مقدس روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزوود: در تعطیلات نوروزی و افزایش فعالیت های اماکن عمومی و مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی نظارت بر این‌ گونه مراکز و اماکن از حساسیت بیشتری برخوردار است.
وی اظهارداشت: هدف از اجرای سلامت نوروزی با تجهیزات پرتابل، حفظ و صیانت از سلامت گردشگران و شهروندان و ارتقای بهداشت مواد غذایی درتعطیلات نوروز است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: این طرح تا 15 فروردین سال جدید به مدت 45 روز ادامه می‌ یابد
وی ادامه داد: امسال با توجه به توزیع تجهیزات بازرسی از سوی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارتخانه، بازرسی‌های بهداشت محیطی برای اولین بار در برنامه سلامت نوروزی با تجهیزات پرتابل صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط با استفاده از این تجهیزات تعدادی از آزمایش‌ها را در محل انجام داده و اگر مواد غذایی غیراستاندارد باشد، ضمن معدوم‌سازی با افراد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مقدس یادآورشد: کیت‌های تشخیص آلودگی سطوح، دستگاه کنترل نمک غذا، دماسنج‌های لیزری و نفوذی، پی اچ متر دیجیتال، کیت کنترل تی پی ام روغن‌های سرخ‌کردنی، رطوبت‌سنج محیطی و کیت ید سنج نمک ازجمله تجهیزات پرتابل بازرسی است.
مقدس بابیان اینکه با تجهیزات پرتابل بازرسان می‌توانند در محل، کیفیت مواد غذایی را از جنبه‌های مختلف تست کنند تصریح کرد: کنترل روغن در تهیه غذا و بویژه شیرینی در قنادی‌ها با کمک دستگاه‌های سنجش پرتابل تی پی ام انجام می‌شود و در صورت استفاده از روغن ناسالم برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.
شهرستان ساحلی دیر در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و در ایام نوروز گردشگران زیادی از این شهرستان بازدید می کنند.
7207/6043** خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.