مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: این جشنواره به منظور بسط و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در جامعه برگزار شده است.
حمیده ماحوزی افزود: در طول هفته قرآنی استان بوشهر، تمامی هنرمندان این استان فعالیت های خود را با رویکرد هفته قرآن برگزار می کنند.
وی ادامه داد: استان بوشهر در این چند سال با برگزاری ویژه برنامه های قرآنی در عرصه های مختلف در بین استانهای برتر کشور از لحاظ فرهنگ قرآنی قرار داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: در این جشنواره علاوه بر حضور 591 نفر و 542 اثر نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در مجموع یکهزار و 133 اثر و نفر در این جشنواره شرکت کرده اند.
ماحوزی گفت: این آثار و افراد در رشته های قرائت، ابتهال، تواشیح، حفظ و مفاهیم قرآن، فیلم، عکس، نقاشی، نگارگری، طراحی، پوستر، خوشنویسی و حجم سازی، شعر، داستان کوتاه، پایان نامه، گلیم بافی، قالیچه، نساجی سنتی و مقاله در جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر شرکت کرده اند.
وی افزود: در بخش ویژه کودکان و نوجوانان نیز در اثار و گروه هایی در رشته های های نشریه، نقاشی، کاردستی، قصه گویی و در بخش آواها، نغمه ها و سرودهای آیینی، در زمینه نمایشی، نمایشنامه خوانی، نمایش رادیویی، خیابانی، صحنه ای، نمایشنامه نویسی نیز آثاری و گروه ها در این جشنواره حضور دارند.
هفته منتهی به سالروز آیت الله متقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) به نام هفته قرآن و عترت استان بوشهر نامگذاری شده است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال 1211 هجری شمسی درشهر اهرم بوشهر متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند وسپس عازم عراق شد.
معتقد اهرمی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال 1340 هجری قمری در سن 88 سالگی درگذشت.
جشنواره قرآن و عترت استان بوشهر از امروز 11 تا 16 اسفند با معرفی برترینها ادامه دارد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.