به گزارش ایرنا، سید علی موسوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مسابقه آزاد مهارت جوشکاری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان از توابع استان بوشهر افزود: داشتن نیروی انسانی ماهر از مهمترین عوامل دستیابی به توسعه است به همین دلیل مهارت آموزی به نیروی جویای کار و به روز رسانی مهارتهای شاغلان از مهمترین هدفهای سازمان فنی و حرفه ای است.
وی اظهار کرد: در جامعه‌ای که انتقال مهارت به نیروی انسانی مورد توجه است رشد و بهره‌ وری نیز با سرعت بیشتر انجام می‌ شود و برهمین اساس آموزشهای فنی و حرفه‌ای با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار کار در بخش‌های مختلف صورت می ‌گیرد.
موسوی اضافه کرد: سعی می ‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به گونه‌ای باشد که مهارت آموزان بتوانند بهترین خدمات را درزمینه‌های تولید، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ارائه کنند.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: برخلاف تصور برخی ها که تنها جامعه کارگری را نیازمند مهارت می دانند، کل جامعه باید با مقوله مهارت آشنا باشند.
موسوی، درباره مسابقه های آزاد مهارت گفت: این مسابقه ها ابزاری برای اجرای احراز صلاحیت حرفه ای جوانان است و اگر به دنبال توسعه مهارت و فرهنگ سازی آن هستیم این رویداد بزرگ می تواند با مشارکت بخش غیردولتی موثر و نقش آفرین باشد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ماموریت این سازمان توانمندسازی کارجویان و ارتقای مهارت شاغلان است که در این ارتباط مقوله مشارکت بخش غیردولتی، صاحبان حرفه، بنگاه های اقتصادی و همه فعالان در حوزه های مختلف اقتصادی می تواند در بهینه اجرا شدن آموزش های فنی و حرفه ای موثر باشد.
عبدالرسول کازرونی افزود: مسابقه های آزاد مهارت یک مدل همکاری میان صنایع، صنف ها، دست اندرکاران بخش تولید با سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.
وی یادآورشد: مسابقه های آزاد مهارت ابزاری است برای اجرای احراز صلاحیت حرفه ای که با کمک و مشارکت بخش غیردولتی تعمیم و استمرار می یابد.
کازرونی گفت: هدف سازمان در حوزه برگزاری مسابقه های آزاد مهارت، نزدیکی هرچه بیشتر صنعت و حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی نیروی کار کشور است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم نیروی شاغل را بر اساس استاندارد آموزش توانمند کنیم، می توان خدمات، تولیدات و محصولات صادراتی با کیفیت ارائه داد که در این زمینه منابع انسانی ارزشمند ترین نکته کلیدی برای تمام بنگاه های اقتصادی و غیراقتصادی است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: پیوند میان صنعت و آموزش های مهارتی گام مهم در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه است.
وی ارتقای فرهنگ مهارت آموزی درکشور، جلب نظر بنگاههای اقتصادی، صنایع وصنف ها درارتقای مهارت شاغلان، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل فنی و تجربه های حرفه ای بین شاغلان و بنگاههای اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزشهای فنی و حرفه ای برای شاغلان و برنامه ریزی برای رفع آنها، بهنگام سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقه های بین المللی را از هدفهای برگزاری مسابقه های آزاد مهارت عنوان کرد.
کازرونی افزود: در مسابقه آزاد مهارت جوشکاری شهرستان کنگان 23 شرکت کننده از سراسر کشور حضور دارند و باهم به رقابت می پردازند.
وی یادآور شد: بر اساس نیازصنایع فعالیت جدیدی در سازمان با همکاری مستقیم بنگاه های اقتصادی و صنفی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ترویج مهارت با عنوان مسابقات آزاد مهارت و بدون محدودیت سنی در کشور شروع شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.