به گزارش ایرنا، محمود مهرمحمدی روز یکشنبه در همایش دو روزه دبیران منتخب شورای صنفی- رفاهی دانشگاه فرهنگیان کشور در بوشهر به صورت ویدیو کنفرانس افزود: انتظار می رود تشکلها و جریانهای سیاسی مختلف با تمسک به این قاعده به تخریب رقیب نپردازند و از ایجاد فضای دوقطبی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: در جریان انتخابات دوازدهم نباید عده ای خائن و غیرخائن، انقلابی و ضد انقلاب، ارزشی و غیرارزشی، سکولار و ضد سکولار و دین مدار و ضد دین در جامعه معرفی شوند.
مهرمحمدی بیان کرد: در این روزها که همراه با التهاب انتخاباتی است دانشجویان باید سیاست ورزی صحیح را تمرین کنند تا در آینده بتوانند سیاست ورزی صحیح را در جامعه ترویج دهند.
وی گفت: در همه گروههای سیاسی چهره های مثبتی هستند که می توان از آنها برای انجام سخنرانی در این روزهای التهاب انتخاباتی استفاده کرد و تلاش شود از افراد تندرو و تند خو که در زیر هر پرچمی فقط به تحریک رقیب می پردازند، استفاده نشود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: زیست سیاسی و اجتماعی در محیط دانشگاه به منزله تمرین استفاده از آزادی بیان، همراه با ادب، تقوا و تحمل نظر همدیگر است.
مهرمحمدی افزود: در غیر اینصورت این تشکلها و انجمنها اگر به دور از اخلاقیات باشد نمی توانند به هدفهای مطلوب پیش بینی شده دست یابند.
وی تصریح کرد: مبنای هرانتخاباتی دموکراسی است و تشکلهای سیاسی و اجتماعی نباید به محلی برای ایجاد التهابهای انتخاباتی مخرب تبدیل شوند.
مهرمحمدی اظهار کرد: تشکلهای سیاسی و اجتماعی دانشگاه جایی برای دامن زدن به التهابهای مخرب، خشونت ورزی کلامی و فیزیکی و همراه با بداخلاقی نیستند.
وی تاکید کرد: التهابهای انتخاباتی نباید به نوع مخرب آن تبدیل شوند و سهم دانشگاه در مدیریت این التهابها مهم است.
مهرمحمدی گفت: باید برای سالم سازی فضای جامعه در این شرایط حساس گام برداشت.
وی تصریح کرد: فعالیت همه جناحهای سیاسی موجود در کشور بیانگر پذیرش قانون اساسی از سوی آنان است و در مقام نظر نیز این گروهها جور دیگری نمی اندیشند.
وی یادآور شد: طرح مساله کرسی های آزاد اندیشی از سوی رهبر معظم انقلاب به معنی این است که افراد می توانند آزادانه نظر خود را در فضایی عقلانی و منبعث از انقلاب اسلامی مطرح کنند.
6047/1772**خبرنگار: موناعیدان **انتشاردهنده: مجید ملازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.