به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: در این جشنواره آثار هنرمندانی از 11 استان کشور شامل بوشهر، فارس، یزد، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان و هرمزگان شرکت دارند.
حمیده ماحوزی افزود: در مجموع 2 هزار و 850 اثر در بخش تک عکس، مجموعه عکس، فیلم نامه آزاد، فیلم مستند، فیلم نامه اقتباسی و تجربی به این جشنواره ارسال شده است.
ماحوزی با بیان اینکه این جشنواره به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی هنری 9 دی بوشهر برپاست یادآور شد: آثار برگزیده روز سه شنبه در آیین اختتامییه این جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
وی اضافه کرد: در بخش تک عکس43 قطعه، مجموعه عکس هفت اثر، فیلم مستند کوتاه 14 اثر، فیلم نامه آزاد 10اثر، فیلنامه اقتباسی 3 متن و تجربی 15 اثر به بخش پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.
ماحوزی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به راه اندازی سینما سیار بیان کرد: با افتتاح این سینما فیلم های روز سینماهای کشور در شهرهای و روستاهای شهرستان های تنگستان، گناوه و دیلم به نمایش در خواهد آمد.
وی یادآور شد: چندی پیش نیز نخستین سینما سیار استان بوشهر ویژه شهرستان های کنگان و دشتی رونمایی شد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به سفر شماری از معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بوشهر گفت: در اسفندماه که شروع آن برای استان بوشهر با عنوان پایتخت کتاب ایران خوش یمن بود، علاوه بر برگزاری جشنواره منطقه ای سینما جوان حضور سه معاون و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در استان شاهد خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری هفته قرآنی بوشهر در اسفندماه بیان کرد: در این هفته هنرمندان عرصه های مختلف با رویکرد قرآن آثار خود را ارائه می کنند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.