به گزارش ایرنا، عباس مغانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای این عملیات با تاکید بر استفاده ازمشارکت و ظرفیت مردمی و جوامع محلی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: اولین مشارکت مردم و سمن ها در طرح اصلاح و احیای منابع طبیعی در شهرستان تنگستان به صورت جدی در دستور کار رار دارد و نتایج خوبی در برخواهد داشت.
مغانی با اشاره به اهمیت سازمان های مردم نهاد با محوریت طبیعت ومنابع طبیعی در شهرستان تنگستان گفت: فارغ التحصیلان منابع طبیعی و علاقمندان به طبیعت با تاسیس و عضو گیری اقدام به ایجاد 2 تشکل مردمی کرده و چند گروه نیز در حال پیگیری برای ثبت قانونی سازمان مردم نهاد در این زمینه هستند.
وی اضافه کرد: برای نخستین بار با استفاده و حضور این سمن ها و علاقمندان به منابع طبیعی و آبخیزداری عملیات بذرکاری در قالب مشارکت مردمی با عقد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی با دهیار و شوراهای اسلامی روستای سمل در شهرستان تنگستان انجام شده است.
وی گفت: نگهداری بذرهای کاشته شده را به مدت یکسال سازمان های مردم نهاد به عهده گرفته اند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تنگستان افزود: هدف از این کار علاوه بر ترویج قرهنگ منابع طبیعی در بین عامه مردم، تثبیت حوزه بالادست بند خاکی دیزشکن سمل جنوبی و شمالی است.
مغانی ادامه داد: در این عملیات بذرهای گیاهان مرتعی از قبیل لگجی، یونجه ، آتریپلکس و قیچ در مساحتی از سطوح بالا دست بند آبخیزداری دیزشکن کاشته شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.