به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز شنبه به نقل از عادل آذر در جلسه با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: تلاش های کارکنان پارس جنوبی بویژه در روزهای اخیر که نیاز به مصرف انرژی در کشور افزایش یافت، بیش از پیش درک می کنیم.
وی بیان کرد: جهان بینی کاری این دستگاه همکاری با مسئولان بخش های اجرایی گوناگون کشور در زمینه های مختلف و بویژه در تدوین قوانین، بحث های نظارتی و مشاوره در خدمت صنعت نفت خواهیم بود.
آذر، با بیان اینکه پارس جنوبی به تعبیر رهبر انقلاب مصداق بارز جبهه اقتصادی کشور است، ادامه داد: امروز با حضور در سکوی فاز یک پارس جنوبی، وجود انبوه سکوها را در 2 سوی مرز آبی مشاهده کردم زیرا این وضعیت نشانگر رقابت و یا به تعبیری تعارض اقتصادی تمام عیار در 2 طرف این میدان است و این موضوع وظیفه و تلاش بیشتری را از بخش های مختلف در برداشت منابع ملی کشور از میدان مشترک می طلبد.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور فعالیت های وزارت نفت در تمامی حوزه های کاری را ارزشمند دانست و گفت: باورم این است که حوزه نفت و گاز هم مثل سایر حوزه های راهبردی اقتصاد از جمله کشاورزی ارزشمند و دارای اولویت است.
وی با اشاره به اینکه امروزه در حوزه انرژی، صنعت نفت و گاز از اهمیت و اولویت جهانی برخوردار است ، افزود: این 2 حوزه از اهمیت خاصی برخوردارند، زیرا معیشت مردم به طور مستقیم به این حوزه ها متکی است به همین دلیل باید بطور ویژه به این حوزه تمرکز کنیم.
آذر، به نقش سازنده سازمان های نظارتی در کشور اشاره کرد و افزود: دستگاه نظارتی موثر، دستگاهی است که اقتدار داشته و مجموعه های مدیریتی و اجرایی با تبعیت از آن در چارچوب آیین نامه ها و قوانین موجود رفتار کنند.
وی درباره فلسفه وجودی ایجاد دیوان محاسبات کشور گفت: در اصول ٥٤ و٥٥ قانون اساسی به شکل گیری دیوان محاسبات اشاره شده و علت این است که این دستگاه نقش مکمل برای سایر سازمان ها ایفا کرده تا علاوه بر رونق مولفه های رشد، توسعه و تعالی، افزایش استانداردهای زندگی مردم هم بالا برود.
رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، الگوی اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک هندسه جدید اقتصادی مطرح کرده اند، ادامه داد: باید تلاش کرد تا با تحقق این امر و از طریق پیاده سازی عدالت در حوزه های اجرایی، نظارتی، قانون گذاری و قضا، رفاه و آسایش عموم فراهم شده و مردم از مسئولان امر رضایت داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر در این ارتباط کار مفیدی در کشورانجام شود، می توانیم بگوییم در این دستگاه عملکرد خوبی داریم و اگر به مردم و یا کسانی که در خط مقدم اقتصاد کشور و در میدان اجرا هستند کمک کنیم تا قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند و قطار اقتصاد کشور در ریل توسعه سرعت بیشتری بگیرد، رسالت خود را انجام داده ایم.
آذر با بیان اینکه فعالیت دیوان محاسبات مبتنی بر شعار' نظارت مستمر پیش گیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه' است، گفت: ما در رده های مختلف مدیریتی به این شعار باور داریم، زیرا اگر قرار است اقتدار دیوان محاسبات حاصل شود، بویژه از درون 2 عنصر اول و دوم این شعارمحقق خواهد شد.
رئیس دیوان محاسبات کشور خطاب به مدیران حاضر در جلسه با تاکید براینکه هدف ما کمک به شما در پارس جنوبی است افزود: این به خود شما هم بر می گردد که ما را به عنوان مشاوران خود در حوزه های پیشگیرانه و هدایت گرانه تلقی کنید.
آذر بیان کرد: همه ظرفیت های نیروی انسانی و دانشی دیوان محاسبات در این دو بخش ( پیش گیرانه و هدایت گرانه) در خدمت مدیران اجرایی کشور است.
وی، حضور در منطقه پارس جنوبی را 'فرصتی برای شناخت هرچه بیشتر فعالیت های گرانسنگ فرزندان این مرز و یوم در زمینه آسایش مردم ' توصیف کرد.
6047/4043** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.