مسعود صیادی روز پنجشنبه در حاشیه آیین آغازین سیزدهمین جشنواره تئاتر معلاولان استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: از مجموع 19 هزار و 126 نفر معلول شناسایی شده در این استان 300 هنرمند هستند که تلاش می شود زمینه فعالیت این گروه از جامعه هدف در استان فراهم شود.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر شناسایی استعدادها و اثبات اینکه معلولیت محدودیت نیست.
صیادی ادامه داد: با توجه به اهمیت هنر درمانی در توانمند سازی معلولان، کسب استقلال، خوداتکایی، حضور در جامعه و خودباوری هر سال تلاش می شود جشنواره تئاتر معلولان در استان بوشهر با قوت برگزار شود.
وی گفت: جشنواره تئاتر معلولان امسال از سه بخش صحنه ای، خیابانی و برای نخستین بار بخش کودکان معلول تشکیل شده است.
صیادی افزود: موضوع نمایش های بخش صحنه ای و کودک و نوجوان آزاد ولی با اولویت مسائل توانبخشی و توانمند سازی معلولان و موضوع نمایش های بخش خیابانی نیز در باره مشکلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی از جمله اشتغال و معیشت، فرهنگ و حقوق شهروندی و محیط زیست و مشارکتهای اجتماعی آنان برای بهبود جامعه است.
صیادی اظهار کرد: با توجه به قابلیت و توانمندی معلولان استان بوشهر در بخش تئاتر اما در این استان حتی یک پلاتوی مناسب برای این افراد وجود ندارد که تلاش می شود در سالهای آینده به نیازهای معلولان در بخش های مختلف توجه و زمینه فعالیت آنها نیز همانند دیگر قشرها فراهم شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: با توجه به قابلیت معلولان استان بوشهر در بخش تئاتر متقاضی میزبانی جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان در سال آینده هستیم.
سیزدهمین جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر با رقابت 10 نمایش تا ششم اسفندماه جاری در بوشهر ادامه دارد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.