محمود رضایی شامگاه سه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مخزن شماره 19 مستقر در پایانه صادراتی خارگ حین انجام تعمیرات اساسی دچار آتش سوزی شد که با اقدام به موقع تیم ایمنی و آتش نشانی پایانه نفتی خارگ، شرکت نفت فلات قاره و شرکت پتروشیمی خارگ بدون هیچ گونه خسارت و تلفات جانی مهار شد .
وی یادآورشد: آتش سوزی ساعت 16 و 34 دقیقه به وقوع پیوست و در ساعت 17 و پنج دقیقه مهار شد.
بخشدار جزیره خارگ اضافه کرد: مخزن یادشده 48 فوتی و ظرفیت ذخیره سازی 500 هزار بشکه نفت خام دارد.
رئیس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران نیز گفت: تعمیرات اساسی کلیه مخازن ذخیره سازی پایانه نفتی خارگ طی یک برنامه زمان بندی مشخص در جهت به روزرسانی و تداوم پایدار تولید، ذخیره سازی و صادرات نفت خام و مدیریت راهبردی این عملیات همه ساله در حال انجام است و در حین تعمیرات اساسی نیز تمامی تمهیدات برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی اندیشیده می شود.
مجتبی عوض زاده تصریح کرد: باتوجه به افزایش تولید و صادرات نفت خام کشور در پسابرجام ، بعضی از تعمیرات اساسی مخازن به دلیل خارج نشدن مخزن از چرخه عملیاتی در حین عملیاتی بودن مخزن انجام می شود .
وی افزود: در حادثه مخزن شماره 19 فقط مکانیکال سیل مستعمل مخزن که در حال تعویض بوده دچار حریق شد و به مخزن آسیبی وارد نشده است .
رئیس روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران یادآورشد:یکی از زیر ساخت های بسیار مهم و استراتژیک در فرایند صادرات نفت،مخازن ذخیره سازی است .
این مقام مسئول ادامه داد: شرکت پایانه های نفتی ایران بر اساس استانداردهای رایج در دنیا همواره کلیه تمهیدات لازم در خصوص تعمیر ونگهداری این تاسیسات حیاتی را سرلوحه برنامه ها و فعالیت های خود قرار داده است.
وی گفت: هم اکنون ظرفیت ذخیره نفت خام در جزیره خارگ به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی کشور 28 میلیون بشکه است.
عوض زاده یادآورشد:پروژه احداث مخازن نگهداری نفت خام با هدف ظرفیت سازی و افزایش توان ذخیره اقدامی استراتژیک برای استمرار و تداوم تولید پایدار نفت خام و تکمیل و ارتقای زنجیره ارزشی نفت در کشور است.
جزیره خارگ بعنوان بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور از توابع شهرستان بوشهر در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس قرار دارد.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.