دانیال اسفندیاری روز یکشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح در مرحله اول باهدف تبدیل بیش از 50 هکتار از زمین های کشاورزی این روستا از دیم به آبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شده که نیاز به حمایت و پشیبانی دارد.
وی اضافه کرد: احداث سد ذخیره ای و ایجاد کانال های آبیاری و انتقال آب بوسیله لوله های پلی اتیلن 4 اینچ از محل سد تا مزرعه در این مدت اجرا شده است.
اسفندیاری افزود: نیازهای کودی زمین های تسطیح شده نیز برابر آزمایش های خاک و آب برطرف و زیر کشت گندم آبی قرار گرفته است.
بخشدارمرکزی گناوه، ذخیره آب درفصل بارش، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، قابل کشت بودن محصولات مختلف فصلی، افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدررفت آبهای روان فصلی، فراهم شدن بستر مناسب برای کشت مکانیزه، افزایش سطح درآمد کشاورز، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد اشتغال از مهم ترین مزایا و فواید این پروژه است.
وی به مشکلات این پروژه اشاره کرد و گفت: نبود جاده دسترسی بین مزارع، کمبود اعتبار برای ادامه آن و صدور پروانه بهره برداری از طرف منابع آب از عمده مشکلات این پروژه است.
بخشدارمرکزی گناوه اظهارکرد: در بازدید میدانی از این پروژه که نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان حضور داشتند، آن را دارای توجیه اقتصادی بالا دانسته و قول مساعدت به اجراکننده طرح دادند.
شهرستان گرمسیری گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که عمده زمین های کشاورزی آن بدلیل کمبود منابع آبی بصورت دیم کشت می شود.
بیش از 20 درصد از جمعیت 92 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.