به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان پنجشنبه شب در نشست مدیران آب و برق استان بوشهر افزود: در زمان حاضر نیز پروژه های نیروگاهی با ظرفیت تولید 10هزار و 800 مگاوات برق در کشور در دست ساخت است.
وی اضافه کرد: با فعالیت رسمی شرکت برق حراراتی در سالجاری این نیروگاهها با سرعت وارد مدار می شوند.
وزیر نیرو ادامه داد: شرکت برق حرارتی با وجود محدودیتهای مالی و منابع سرمایه گذاری که کشور، وزارت نیرو و صنعت برق با آن روبه رو است ولی با تمام قدرت و با استفاده از منابع شرکتها و سرمایه گذاران جدید وارد کار شده و تاکنون گام های موثری در این بخش برداشته اند.
چیت چیان با تقدیر از شرکت مپنا گفت: شرکت مپنا در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق کشور نقش کلیدی و حساس برعهده دارد.
وی بیان کرد: این شرکت با سرمایه گذاری که از اوایل دهه 70 روز به روز رشد داشته و تولیدات و محصولات با تکنولوژی و فناوری جدید وارد کرده و امروز یکی از افتخارات صنعت برق کشور به شمار می رود.
چیت چیان با تقدیر از همکاری و همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس تاکنون حمایت خوبی از صنعت آب و برق کرده اند.
وی بیان کرد: حمایت و همدلی بین مجلس و دولت زمینه را برای فعالیت بویژه در بخش برق و آب فراهم کرده است و این باعث شده کمترین آسیب در این بخش به کشور وارد شود.
چیت چیان گفت: با استفاده از ظرفیت موجود نیروگاهها در اوج مصرف برق در تابستان در بخش های تولید، انتقال و توزیع سه هزار مگاوات مصرف برق کاهش و یا جابه جا شد.
وی افزود: این جابه جایی را کسی متوجه نشد چون کمبودی احساس نشد ولی این کار را نمی شود همیشه انجام داد و باید تولید برق افزایش یابد.
وزیر نیرو تاکید کرد: ایجاد مشکل در صنعت برق هم آسایش مردم و هم صنعت کشور را با مشکل روبه رو می کند به همین دلیل تلاش می شود این صنعت با کمترین مشکل در کشور پیش رود.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع ‫:‬ ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.