خسرو دهقانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از امروز تا ۱۶ آذرماه جاری با حضور در فرمانداری‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و کنگان به عنوان مراکز چهار حوزه انتخابیه این استان نام نویسی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان این حوزه‌ها می‌توانند از طریق ستاد انتخابات وزرات کشور نیز نام نویسی کنند و اگر داوطلبی خارج از کشور زندگی می‌کند می‌تواند به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها مراجعه و ثبت نام کند.

دهقانی بیان کرد: در استان بوشهر چهار حوزه انتخابیه و چهار فرمانداری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه مشخص شدند که در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم فرمانداری بوشهر، دشتستان فرمانداری دشتستان، دشتی و تنگستان فرمانداری دشتی و کنگان، جم، عسلویه ودیر فرمانداری کنگان مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک انجام می‌شود و افراد با حضور در حوزه انتخابیه، ارائه مدارک و تکمیل اطلاعات لازم در سامانه جامع انتخابات مدارک را بارگذاری و با ارائه اثر انگشت و امضا نسبت به گرفتن تاییدیه ثبت‌نام اقدام کند در غیر این صورت ثبت‌نام تکمیل نشده‌است.

 سرپرست اداره‌کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: برای ثبت نام داوطلبان همراه داشتن رونوشت و اصل کارت ملی، شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی، یک قطعه عکس و داوطلبانی که نیاز به استعفا دارند، متن استعفا الزامی است.

دهقانی یادآور شد: ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از۱۰ تا ۱۶ آذرماه انجام می‌شود و افرادی که قصد ثبت‌نام دارند نام‌نویسی خود را به روز آخر موکول نکنند.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند و مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن را داشته باشند با این توضیح که هر دوره نمایندگی مجلس به‌عنوان یک مقطع تحصیلی به حساب می‌آید و جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که دست کم ۶ ماه در جبهه حضور داشته‌اند نیز می‌توانند از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کنند.

دهقانی یادآور شد: همزمان با آغاز ثبت‌نام داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند تشکیل هیات‌های اجرایی نیز به مدت ۶روز انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور اعلام کرده‌است که آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک و ابزارهای مکانیزه را دارد در حال رایزنی با شورای نگهبان در زمینه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک است.

دهقانی اضافه کرد: وزارت کشور پیشنهاد داده حوزه‌هایی که دارای یک نماینده هستند آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارند در این زمینه ۱۱ استان پیشنهاد دادند که امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را دارند اما توافقی که با شورای نگهبان شده در مورد  احزار هویت رای دهندگان به صورت مکانیزه است برهمین اساس رای دهندگان با در دست داشتن اصل کارت ملی هوشمند می‌توانند به این فرایند کمک کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری الکترونیکی فرایند انتخابات به اصل شفافیت، سرعت در رای‌گیری و کاهش تخلف‌ها کمک می‌کند.

سرپرست اداره‌کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهرگفت: استان بوشهر برای برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کرده‌است.

وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات سالم، قانونمند، شفاف با رعایت اصل بی‌طرفی از مهمترین هدف‌های مسئولان است که تلاش می‌شود با رعایت این اصل‌ها زمینه حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات فراهم شود.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۳ هزار نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه های انتخابیه استان بوشهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل " بوشهر، گناوه و دیلم" با مرکزیت فرمانداری بوشهر، "دشتستان" با مرکزیت فرمانداری دشتستان، " دشتی و تنگستان" با مرکزیت فرمانداری دشتی، " کنگان، دیر، جم و عسلویه" با مرکزیت فرمانداری کنگان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.