مهدی صفوی روز یکشنبه در نشست با سرپرست آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران بوشهر  افزود: در این زمینه حرکت موثر و ملموس دانشگاه فنی و حرفه‌‍‍ای و شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر می‌تواند ما را به اهدف از پیش تعیین شده که کمک به صنعت و تقویت جایگاه علمی و تاثیرگذاری دانشگاه هاست نزدیک‌تر کند.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ظرفیت و توانمندی خوبی برخوردارند و چنانچه مسیر درستی برای آنان ترسیم شود با تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل علاوه بر یاری رسانی به بخش صنعت شخصیت دانشجو نیز شکل گرفته و در مسیر صحیح هدایت می‌شود.

صفوی اظهار داشت: در این ارتباط بازدید دانشجویان از واحدهای تولیدی باید انجام شود تا دانشجویان با نیازشناسی صنعت آسیب و نیاز محیط آن  را شناسایی کنند.

وی افزود: آشنایی دانشجویان با فرایندهای ارتباط با صنعت بسیار مهم است و این موضوع نیازمند ارائه یک طرح  خوب و پخته و مستلزم همکاری دوجانبه است. 

صفوی با اشاره به تربیت نیروی تکنسین مورد نیاز صنعت گفت: در آینده به طور قطع فرصت‌های شغلی جدیدی تعریف و  ایجاد می‌شود که در این زمینه ارتباط دانشگاه با بخش صنعت می‌تواند به حضور افراد مفید و موثرتر در این جایگاه‌های شغلی کمک کند.

در این دیدار موضوع‌های تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای دختران و پسران بوشهر توسط واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی برای دستیابی به برند ملی، ثبت اطلاعات حقیقی واحدهای صنعتی در سامانه ملی کارآموزی برای دوره کارآموزی دانشجویان، بازدید از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی، برگزاری استارتاپ‌های مشترک، اختصاص فضا برای حضور دانشگاه در نمایشگاه‌ها و  برگزاری دوره‌ها را مطرح و در این زمینه با حضور مدیران مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.