معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز چهارشنبه در این آئین در مدرسه متوسطه اول قدس بوشهر افزود: مانور سراسری زلزله و ایمنی امسال در ۱۱۰ مدرسه این استان بوشهر برگزار می‌شود.

سیروس فتحی اضافه کرد: مانور زلزله و ایمنی به صورت معلم محور در قالب یک سناریو از پیش تعیین شده اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر هدف از اجرای مانور زلزله در مدرسه‌ها را آشنایی محله‌ها، اولیا و مردم در کنار دانش‌آموزان با فعالیت‌های امدادی و امداد رسانی است تا برای حضور و همراهی در شرایط سخت آماده باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: ایجاد آمادگی یکی از مراحل مدیریت بحران است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در مانور سراسری زلزله تلاش می‌شود به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم برای مراقبت از خود در زمان زلزله ارائه شود.

جهانگیر دهقانی افزود: با توجه به سطح خطرپذیری کشور و همچنین استان در بحث زلزله، تقویت سطح آمادگی دانش‌آموزان در وقوع حادثه به آن‌ها کمک می‌کند تا با خود امدادی تا قبل رسیدن دستگاه‌های امدادی و عملیاتی خود را نجات دهند.

وی با بیان اینکه ساکنان محله‌ها نیز در مانور زلزله درگیر هستند اضافه کرد: مدرسه به دلیل استاندارسازی از مکان‌های ایمن به‌شمار می‌رود و خانواده‌ها در صورت حادثه می‌توانند در مدرسه به‌صورت اضطراری استقرار داشته باشند.

دهقانی اظهار کرد: دانش‌آموزان و مربیان باید خود امدادی، دیگر امدادی و همچنین آمادگی در شرایط سخت را داشته باشند تا در زمان حساس از داشته‌های خود استفاده کنند.

فرماندار بوشهر گفت: استان بوشهر همانند دیگر مناطق کشور همواره شاهد حوادثی همچون سیل، توفان و زلزله است ودر راستای کاهش حوادث مقاوم‌سازی اماکن شخصی و دولتی بسیار مهم است.

عباس جمشیدی بیان کرد: در زلزله شنبه خانه‌هایی که مقاومت استاندارد و کافی نداشتند آسیب دیدند و ساختمان‌هایی که حتی پارامترهای ایمنی کمتری در آنها  لحاظ شده بود در امان ماندند.

فرماندار بوشهر گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان، آموزش‌ها و ایجاد آمادگی در مردم بسیار اهمیت دارد و مانورها نیز در این راستا باید برگزار شود.

وی یادآور شد: مدرسه به‌عنوان یک مرکز ایمن و استاندارد در هر محله در زمان حوادث استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.