آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در نشست با اعضای کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری افزود: این کنگره توانسته شخصیت‌ها و علمای این استان آن هم با رنگ علم و پژوهش را به مردم معرفی کند.

وی بیان کرد: پنجمین سال این کنگره با اولویت تجلیل از صاحبان حوزه علمیه در تاریخ استان بوشهر برگزار خواهد شد.

صفایی بوشهری یادآور شد: برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) در طول تاریخ استان بوشهر بی‌نظیر بوده و کار بسیار بزرگی است که در این چندین سال به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری چهار دوره کنگره علامه بلادی و ۲ همایش مفاخر روحانیت استان باعث تغییر نگاه کشور به روحانیت استان بوشهر شده‌است.

صفایی بوشهری بیانکرد: این استان از گذشته تاکنون در منظومه جهان اسلام بر مدار ولایت حرکت کرده و هیچ‌گاه افول و لغزشی انحرافی نداشته‌است.

وی گفت: بوشهر استانی قوی در عرصه روحانیت است که همواره منشا آثار و برکت‌های  بسیاری در جامعه بودند و اکنون بوشهر تنها استانی است که در کشور روز روحانیت دارد.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی‌الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ‌الحبیب فی مظالم‌الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بود که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.