آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: وحدت تجلی توحید در ایمان و دستور شرعی و حکم عقل است و اگر نباشد بین ادیان، مذاهب و جامعه تفرقه و بحران ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: این بحران و تفرقه موجب انکسار شخصیت، تضعیف و با سوء استفاده دشمن جامعه دچار بحران خواهد شد به همین دلیل انقلاب اسلامی همواره بر وحدت تاکید جدی دارد و به عنوان یک مقوله راهبردی و استراتژیک برای حل بسیاری از مشکلات مورد تاکید است.

امام جمعه بوشهر گفت: وحدت بیانگر توحید و مدیریت موحدانه جامعه و عنصر عقلانیت مدیریتی است به همین دلیل است که دشمن به شیوه‌های مختلف همواره در تلاش برای از بین بردن این اصل مهم در بین مسلمانان است.

وی ادامه داد: وحدت همواره در جامعه اسلامی ریشه‌دار و از دیرباز وجود داشته و با انقلاب اسلامی نهادنیه و توسعه یافته است و همواره برادران اهل سنت در کنار شیعیان بوده و هستند.

صفایی‌بوشهری تاکید کرد: باید با عملکرد هوشیارانه و هوشمندانه مراقب بود تا دشمن وحدت شکوه آفرین و اقتدار آفرین مسلمانان را برهم نزند.

وی درباره کتاب و کتابخوانی گفت: زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی در استان بوشهر ضعیف است و باید ضمن تقویت این زیرساخت‌ها زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در استان فراهم شود.

امام جمعه بوشهر برضرورت حمایت از نویسندگان، انتشاراتی‌ها و کتاب‌فروشی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول نسبت به اجرای تعهدات خود در حوزه کتاب اقدام کنند تا این حوزه استان دستش برای اجرای برخی طرح‌های فرهنگی باز باشد.

وی ایجاد کتابخانه‌های تخصصی، عمومی، خانگی، محلی، سیار و مجازی را در استان مورد تاکید قرار داد.

صفایی‌بوشهری گفت: امروز حسینیه و مسجد کم نداریم و زمان آن رسیده که نسبت به وقف در عرصه کتابخانه در استان اقدام شود و به این وسیله بتوانیم کتاب‌های فوق‌العاده کهن موجود در استان که در کتابخانه‌های ملی، کتابخانه مجلس، آستان قدس و جاهای دیگر نگهداری می‌شوند را در کتابخانه جامعی به عنوان گنجینه‌ای غنی جمع‌آوری کنیم.

وی در باره کتابخانه دیجیتال اضافه کرد: کتابداری حقیقی امروز بسیار هزینه‌بر است این درحالی است که کتابخانه مجازی در دسترس، کم هزینه و با سرعت انتقال بالاست که با توجه به سیستم‌های موجود در دانشگاه‌ها به این مساله باید توجه شود.

امام جمعه اهل سنت شهر کنگان گفت: وحدت بین امت اسلامی یک مقوله و واقعیتی ملموس است و بارها در قرآن بر ضرورت وحدت امت اسلامی و پرهیز از تفرقه تاکید شده‌است.

شیخ محمد جمالی افزود: وحدت مایه قدرت، پیشرفت و ترقی است و جمهوری اسلامی همواره منادی وحدت نه تنها در کشور بلکه در بین سایر کشورهای اسلامی است زیرا هرگونه اختلاف مایه شکست و عقب ماندگی است.

وی بیان کرد: امروز دشمنان اسلام در همه جا برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین امت اسلامی متحد شدند و اگر تنها یک مورد از نقشه‌های آنان محقق شود، پیروز می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت شهر کنگان با تاکید براینکه ملت اسلامی همواره باید به فکر اتحاد باشند تا دشمن در بین آنها رسوخ نکند گفت: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون در برهه‌های مختلف زمانی همواره اتحاد و انسجام و نتایج به‌دست آمده از آن را لمس کردند و نباید این تجربه‌ها هیچگاه فراموش شود.

وی تاکید کرد: هرچند ممکن است در رای، نظر و مذهب اختلاف‌هایی داشته باشیم اما با گفتمان این مسائل را می‌توان حل کرد.

جمالی اضافه کرد: کشور با علم و فناوری بویژه در علوم اسلامی، دینی، شرعی و کلاسیک پیشرفت می‌کند و ما به دنبال علم هستیم و به جهانیان نشان می‌دهیم که با علم و دانش می‌توانیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی اظهار داشت: دشمن امروز از علم و ترقی جمهوری اسلامی در هراس به همین دلیل با ایجاد تفرقه درتلاش است از پیشرفت ایران اسلامی پیشگیری کند.

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: اگر افرادی گاه‌گاهی حرفی می‌زنند که موجب اختلاف است آن را به پای نظام جمهوری اسلامی نگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.