غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه درجلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گناوه افزود: در این شهرستان ۶ کتابخانه وجود دارد که سه کتابخانه شهری و سه واحد در روستاها مستقر هستند و این مراکز  توانسته‌اند در ترویج فرهنگ کتابخوانی گام‌های موثری برداشته و در کشور به موفقیت‌های چشمگیری نایل شوند.

وی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تلاش و نگاه بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه زیرساختی بویژه بخش فرهنگی با هدف ارتقای سرانه  فضای مطالعه شاهد افزایش چشمگیری هستیم که  این شهرستان از آن مستثنی نبودهاست.

مهرجو  گفت: با وجود اینکه در توسعه و تجهیز کتابخانه‌های این شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته، آمادگی داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی وضعیت فعلی مطلوب‌تر شود.

فرماندار گناوه با بیان اینکه از شاخصه و معیارهای توسعه یافتگی کتاب است، افزود: کتاب شاهرگ حیاتی و اصل فرهنگ به شمار می‌آید که می‌تواند در کاهش و کارگشایی مسایل و مشکلات جامعه از از جمله آسیب‌های اجتماعی و بزه‌کاری نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: همسویی و همراهی آحاد جامعه در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بسیار مهم است که در این ارتباط نویسندگان نقش کلیدی و اساسی باید ایفا کنند.

سیدعلی هاشمی افزود: نویسنده کتاب باید ذائقه اطلاعاتی مردم را شناسایی کند و اگر به این مهم توجه نکند بدون مشتری و نمی‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه مثمرثمر واقع شود.

وی اظهارداشت: والدین بویژه مادران باید خود را با مطالعه مانوس و در کنار آن  فرزندان خود را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که مردم حضور چشمگیری دارند نتایج خوبی از این همراهی و همدلی حاصل می‌شود، گفت: در اولین سال جشنواره کتابخوانی رضوی استان بوشهر چهارهزار، سال دوم هشت هزار و امسال ۲۶ هزار نفر مشارکت داشتند که این موید آن است که مردم استان علاقه‌مند به مطالعه هستند.

هاشمی از اقدام کتابخانه روستای چهارروستایی بخش ریگ گناوه در دعوت از مصطفی رحماندوست نویسنده برجسته کشور در هفته کتاب افزود: دعوت از این نویسنده مطرح کشور حرکتی ارزشمند و برای این روستا و استان بوشهر مایه سربلندی است.

وی بیان کرد: حضور و استفاده از نویسندگان مطرح در مناطق استان بوشهر کمک شایانی در تشویق و ترغیب و  ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواهد کرد.

در این نشست رئیس کتابخانه‌های عمومی شهر گناوه و ریگ و مسئولان روستاهای چهارروستایی، جزیره و محمدصالحی گزارشی از برنامه‌ها و مشکلات حوزه کاری خودرا ارایه و مطرح کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.