مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: این میزان اعتبار از محل ملی برای تامین منابع آب پایدار و اجرای طرح‌های آبرسانی هزینه می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بازسازی خطوط انتقال، ساخت مخازن جدید ذخیره آب، نوسازی و بازسازی تاسیسات و ترمیم شبکه آب‌رسانی، حفر و تجهیز چاه‌های آب و توسعه تصفیه‌خانه‌ها در شهرهای مختلف از جمله طرح‌های قابل اجرا برای کاهش تنش آبی در استان بوشهر است.

ور اضافه کرد: در همین ارتباط امسال ۲۰ هزار مترمکعب مخازن جدید ذخیره آب در شهرهایی که فاقد مخزن هستند و یا مخازن آنها به اندازه کافی نیست احداث می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی از جمله ایجاد آب شیرین‌کن، خطوط انتقال، ساخت مخازن، نوسازی و بازسازی خطوط انتقال و حفر و تجهیز چاه‌ها استان بوشهر تابستان گذشته را با کمترین مشکل پشت سرگذاشتند و انتظار می‌رود با تداوم اجرای طرح‌های مصوب و تامین منابع آب پایدار مشکل مردم در این بخش به کمترین میزان برسد.

وی یادآور شد: در سال جاری با اجرای نوسازی و بازسازی شبکه‌های آبرسانی آب بخشی از محله‌های جنوبی شهرستان بوشهر شبانه‌روزی شد و قرار است بزودی مشکل مابقی مناطق جنوبی این شهرستان از جمله تنگک‌ها نیز برطرف شود.

حمزه‌پور گفت: امسال قرار است ۱۰۰ کیلومتر از خطوط شبکه آبرسانی استان بوشهر با همکاری استان‌های معین بازسازی و نوسازی شود که با انجام بخشی از این پروژه توانستیم بخشی مهم از مشکلات تامین آب را در این استان برطرف کنیم.

وی یادآور شد: همچنین ۴۰ کیلومتر فاضلاب در بافت قدیم شهر بوشهر نیز برای نخستین بار در دست اجراست که بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.