استاندار بوشهر روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات بزرگی که در حوزه تامین آب در حوزه شهری بوشهر انجام شد، اجرای خط انتقال و اتصال آب در منطقه ۲ بوشهر( بهمنی ) است.

 عبدالکریم گراوند بیان کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های حوزه آب و فاضلاب شهری، تامین آب مناسب برای حدود ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر بوشهر در منطقه بهمنی با موفقیت انجام شد و باید از مسئولان آب و فاضلاب شهری بابت اجرای این پروژه قدردانی کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: تلاش می‌شود با اتصال خطوط انتقال آب، مشکل انتقال آب به تنگک‌ها هم برطرف و نگرانی مردم در زمینه تامین آب در این منطقه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های استان از اجرای طرح‌های حوزه آب ادامه دارد، گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهر بوشهر در مساحت ۳۸ هکتار به عنوان بزرگترین پروژه در دست اجراست و مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، طلب ۳۰ میلیارد تومانی این استان برای اعتبارات فاضلاب بوشهر را با جدیت پیگیری کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: افزون براین خط انتقال آب به چهارمحل قدیم بوشهر تعریف شده و بر اساس اعلام مدیران حوزه آب شهری استان، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده و مناقصه اجرای آن هم فراخوان شده‌است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۰ کیلومتر اجرای طرح فاضلاب در بافت قدیم بوشهر در دست اجراست و اجرای این میزان کار در ۳۸ هکتار بافت قدیم بوشهر، اقدامی بزرگی است که در حال اجراست.

گراوند با بیان اینکه بسیج امکانات موجب شد تا در تابستان گذشته کمترین مشکل در تامین آب روستاها داشته باشیم، ادامه داد: اقدام استان‌های معین در استان بوشهر مثبت بود طوری‌که از سه میلیارد تومان اعتبار مدیریت مصرف آب در استان تهران یک میلیارد تومان به استان بوشهر اختصاص یافت.

 وی با تاکید بر نظارت جدی بر پروژه خط انتقال آب سیراف به جم گفت: مدیران حوزه شهری با همکاری معاونت عمرانی استانداری بر اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان نظارت داشته باشند.

استاندار بوشهر افزود: امسال به پروژه سد اخند اعتبار جدید تزریق می‌شود به‌همین دلیل روند اجرای کار باید با سرعت انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهرگفت:  ۶۴۵ میلیارد تومان پروژه مصوب در حوزه آب استان داریم که مقرر است این پروژه‌هادر مدت ۲ سال اجرا شوند.

علی درویشی افزود: برای این امر سالانه ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار باید به استان اختصاص یابد که امسال تاکنون ۱۶۴ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.