حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش‌آموزان به مناسبت ۱۳ آبان افزود: اتحاد، انسجام و همدلی ملت ایران رژیم صهیونیستی  بعنوان مولود نامشروع آمریکا را در آستانه زوال و شکست قرار داده و این بیانگر عزت انقلاب اسلامی و پیروزی جبهه مقاومت است.

وی اضافه کرد: ملت ایران از اول انقلاب تاکنون هزینه‌های زیادی برای حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی دادند و بارها در دوره‌های زمانی مختلف با سقوط رژیم پهلوی، تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و پشت سر گذاشتن جنگ‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی ضربه‌های  سنگینی به آمریکا وارد کردند.

هاشمی با بیان اینکه ملت ایران با صبر و بصیرت خود بارها آمریکا را به گوشه رینگ برده است اظهار کرد: آنها در تلاش بودند با شکل‌دهی گفتمانی متفاوت خاورمیانه خاص خود را تشکیل دهند اما ملت ایران با رهبری‌های  امام راحل و رهبر معظم انقلاب تمام نقشه‌های آنان را برهم زد.

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکای سال ۹۸ همان آمریکای سال ۴۳ و ۵۸ است که با اصول و مبانی انقلاب اسلامی دشمنی دارد و هیچ تغییری در روش استکبار جهانی نسبت به ایران ایجاد نشده  و با همان شیوه گرگ صفتی در مقابل ملت ایران قرار دارد.

وی اضافه کرد: به لطف مقاومت ملت ایران و جبهه‌ مقاومت، آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته شده و دیگر آن ابرقدرت با آن هیمنه پوشالی نیست و برای تجدید قوا و انجام تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی انجام مذاکره با ایران زده است.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: منع مذاکره با آمریکا با هدف بستن راه نفوذ است.

وی یادآور شد: مقاومت ملت ایران یک مقاومت عقلانی است که با پشتوانه عقل، منطق، تجربه و بعنوان راهبرد کلان انقلاب مطرح است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: شرایط بسیار حساس کنونی جهان اسلام می‌طلبد مسلمانان هر چه بیشتر به سمت وحدت و برادری حرکت کنند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن درتلاش است با جنگ هویت محور با هدف تحریک ملیت‌های قومی، فرهنگی و مذهبی به مسلمانان ضربه وارد کند و در این شرایط وحدت مسلمانان بهترین سلاح برای مقابله با این جنگ است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آنچه باعث تقریب مذاهب می‌شود تعریف اصول و محورهای وحدت‌بخش مسلمانان شامل قرآن، قبله واحد و پیامبر خاتم (ص) است و هرچه بیشتر مسلمانان به این محورها تمسک یابند دسیسه‌های دشمن کمتر به نتیجه خواهد رسید.

هاشمی با تاکید بر تفهیم و تعامل بیشتر دانشمندان و علما در خصوص مشترکات مسلمانان گفت: با توجه به تنوع فکرها و اندیشه‌های شیعه و سنی این افراد بدون توهین به اعتقادهای همدیگر  و خلفا و همسران پیامبر باید به همدیگر احترام بگذارند.

وی ادامه داد: دشمن از وجود اختلاف‌های اعتقادی مسلمانان برای ضربه زدن به اسلام سوء استفاده می‌کند به همین دلیل لازمه کار مسلمانان برای برخورد با دشمن بصیرت، زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن است.

هاشمی اظهار کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی ریشه دین مبین اسلام را از بین ببرد و ثروت‌ها و منابع موجود در این کشورها را به یغما ببرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.