سکینه الماسی روز پنج‌شنبه در نشست رئیس دفتر رئیس جمهوری با علما، روحانیون، و شوراهای شهرستان عسلویه افزود: امیدواریم با سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری روندی که مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای اشتغال بومی ها در پیش گرفته با جدیت بیشتر ادامه یابد.

وی بیان کرد: آلودگی نفس مردم جنوب استان بوشهر را گرفته است که در این راستا انتظار است تدوین نهایی سند آخر کارگروه ملی عسلویه انجام شود تا مردم بتوانند از مزیت‎های آن بهره‌مند شوند.

الماسی ادامه داد: شیعه و سنی در شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر مظهر عینی وحدت و زندگی برادرانه در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: در این منطقه همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس  که می‌تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد وجود دارد با این وجود مردم منطقه وفاداری خود را به آرمان های ملی و اسلامی اثبات و با رهبری مقام معظم رهبری زیستی  همواره با وحدتی خلا ناپذیر را به نمایش گذاشته اند.

الماسی ادامه داد:  عملکرد استاندار بوشهر در خصوص انتصاب مدیران بانو که منجر به کسب رتبه نخست شده و همچنین در پروژه‌های گردشگری و بویژه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ افتخاراتی قابل تقدیر برای این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس با اشاره به اجرای ساخت اسکله تجاری کنگان عنوان کرد:  اعتبار پروژه اطاله موج شکن‌ها و توسعه حوضچه به سمت دریا اسکله کنگان به مساحت ۳۸ هکتار مصوب شده است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در فاز نخست برای اطاله اسکله و ساخت پسکرانه و در فاز دوم نیز ۴۵۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

الماسی افزود: با استعلام از سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطالعات اسکله بزرگ شهرستان کنگان رو به اتمام است و روند اجرایی این پروژه عظیم حداکثر تا دهه فجر آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان عسلویه گفت: تلاش استاندار بوشهر و نگاه ویژه وی به جنوب استان بوشهر فضای خوب تعامل و همدلی را ایجاد کرده است.

عبدالنبی یوسفی افزود: امروز بیست و یکمین سفر استاندار کنونی بوشهر به شهرستان عسلویه است این که امر نشان از توجه ویژه وی به مسائل و مشکلات حوزه جنوب استان بوشهر است.

وی ادامه داد: در شهرستان عسلویه امنیت بسیار خوبی حاکم است که این مهم در سایه همدلی مسالمت آمیز شیعه و سنی در این منطقه فراهم شده است.

یوسفی عنوان کرد: شهرستان عسلویه در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های قابل توجهی دارد که زیرساخت های مورد نیاز این حوزه باید تقویت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.