سعید رضا جندقیان سه شنبه در نشست با دهیاران شهرستان دشتی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر یکهزارو 238 شهرداری  فعال در کشور وجود دارد که ۲۲ هزار پست  سازمانی خالی دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۳ هزار دهیاری به صورت تمام وقت درکشور فعالیت می‌کنند که بزودی این شمار به ۷ هزار دهیاری تمام وقت  خواهد رسید.

این مقام مسوول اظهارداشت: دهیاری به عنوان نماینده شورای اسلامی  و دولت در  روستاها ۶۳ وظیفه اجرایی و اداری برای اداره روستاها دارد  و در مدت ۱۷ سال سابقه رسمی فعالیت دهیارهای در کشور خدمات خوبی برای توسعه ، پیشرفت و اداره روستاها داشته اند.

جندقیان افزود: به منظور انتظام بخشی و  وحدت رویه  برای اداره روستاها شیوه نامه‌ و دستورالعمل‌های اجرایی  جدیدی تهیه و به دهیاری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی به وضعیت استخدام رسمی دهیاران کشور اشاره کرد  و افزود: لایحه استخدامی دهیاران در کمیسیون‌های مجلس در دست  بررسی است و مراحل آخر آن برای تصویب می‌گذراند و امید است به زودی به صحن علنی برای تصویب نهایی بیاید تا تکلیف اداره روستاها به صو رت رسمی معین شود.

وی تاکید کرد: با تصویب این لایحه و آئین نامه اجرایی آن  وضعیت بیمه،  قوام،  ارزش و جایگاه دهیاری‌ها و استخدامی دهیاران سراسر کشور ساماندهی می‌شود.

جندقیان افزود: دهیاران نقش مهمی در توسعه ، اشتغال و تشویق سرمایه گذاران برای ایجاد مشاغل روستایی وکار آفرینی جوانان روستایی و توسعه گردشگری روستایی دارید .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.