آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در ارتباط با دانشگاه و حوزه‎های علمیه نیز وقف بخوبی صورت نگرفته در این ارتباط می‌طلبد واقفانی به این سمت هدایت شوند.
وی ادامه داد: نقشه جامع موقوفه‌های منقول و غیرمنقول استان بوشهر تهیه تا وضعیت دقیق آنها مشخص شود.
امام جمعه بوشهر افزود: شناسایی نشدن دقیق برخی موقوفه‌ها باعث پیدا شدن معارضانی برای آنها شده که این مهم می‌طلبد شنااسایی آنها به صورت جدی دنبال شود.
صفایی‌ بوشهری اضافه کرد: در ارتباط با عمومی کردن فرهنگ وقف نیز نیاز به کارهای تبلیغاتی بیشتری احساس می‌شود.
وی گفت: وقف برای انسان حیات مکرر و مستمر است و افراد با وقف می‌توانند بر عظمت شخصیت خود در دنیا اضافه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در زمینه کار فرهنگی ۶۴ شناسه داریم که در طول سال از محل نیت‌های واقفان اجرایی می‌شود.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور افزود: یکی از آنها موقوفه‎هایی است که برای عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، دهه‌های ولایت و کرامت برگزار شده‌است.
وی گفت: در بحث موقوفه‎ها قدم‌های خوبی برداشته شده تا جایی که درآمد آنها در ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۷ درصدی داشت.
اسماعیل پور ادامه داد: در مدت یاد شده با تلاش‌های صورت گرفته شمار قابل توجهی از موقوفه‎های معارض دار از دست متصرفان خارج شده‌است.
وی گفت: در جامعه افراد کمی هستند که می‎توانند ملکی برای وقف داشته باشند که با توجه به تجربه موفق برخی استان‌ها وقف مشارکتی راهبرد مناسبی در این زمینه است.
اسماعیل پور ادامه داد: با توجه و اهتماتم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر انتظار است بتوانیم در هر کدام از مدیریت‌های حوزه علمیه شهرستان یک وقف جدید ایجاد و از این طریق درآمد بدون منتی برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.