حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش روز یکشنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز گناوه در دبیرستان شهیدتیموری این شهرستان افزود: آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی تاکنون به‌دنبال آن بوده که بتواند در قبال این حرکت بزرگ، زهرچشمی از ایران بگیرد و  این ذلت را جبران کند اما هیچگاه نخواهد توانست به اهداف شوم خود برسد.

وی با بیان اینکه ماهیت استکبار تبعیض و بی‌عدالتی است، گفت: تفکر جمهوری اسلامی که به رهبری و هدایت امام راحل و حمایت مردم بنیان  نهاده شده زیربار ظلم قرار نرفتن و ایستادگی در برابر یاوه‌گوی‌های استکبار است.

هاشمی منش با گرامیداشت ۱۳ آبان بیان کرد: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه تاریخی در تاریخ انقلاب اسلامی است که همگی آنها یک هویت، هدف و تفکر داشتند.

امام جمعه بندرریگ گفت: استکبار با تبعید امام راحل به ترکیه فکر می‌کرد که می‌تواند تفکر و اندیشه این بزرگمرد و معمار کبیر انقلاب را که مبارزه با ظلم و ستم است خاموش کند اما پس از سال‌ها شاهدیم ایران همچنان پرچم‌دار مبارزه با ظالمان و مستکبران است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی افزود: رساندن پیام شهدا به عموم جامعه، حفظ دستاوردهای انقلاب، دفاع از ولایت، استکبارستیزی و مقاومت از عمده اهداف برگزاری یادواره شهداست.

هاشمی منش اضافه کرد: دانش‌آموزان آینده سازان انقلاب نقش و رسالتی مهم در قبال حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب دارند و باید با الگوگیری از سیره شهدا در این مسیر گام بردارند.

امام جمعه بندرریگ گفت: در برهه کنونی که دشمن از طریق جنگ نرم علیه دانش‌آموزان وارد شده هوشیار و مراقب باشند و با ادامه راه شهدا از انقلاب پاسداری کنند.

کورش خرم آبادی مدیر دبیرستان شهیدتیموری گناوه گفت: این برنامه معنوی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و ۱۳ آبان به همت دانش آموزان آموزشگاه در قالب طرح شهید بهنام محمدی برگزار شده است.

وی اظهارداشت: برگزای یادواره شهدا نقشی  مهم در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان دارد.

در این آیین برنامه‌های مختلفی شامل بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توسط یکی از یادگاران دفاع مقدس و  سرود دانش آموزی اجرا و وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز قرائت شد.

شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده که از این مجموع ۳۶ شهید دانش‌آموز و ۶ شهید فرهنگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.