سید کمال‌الدین شهریاری روز شنبه در جمع مسئولان شهرستان دشتی افزود: زلزله ۲۰ فروردین سال ۹۲ بیش از هزار و ۶۰۰  واحد مسکونی در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی را تخریب و دچار خسارت ۱۰۰ درصدی کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دولت مبلغ  ۲۰ میلیون تومان وام بازسازی به ساکنان مناطق زلزله زده برای بازسازی واحدهای مسکونی پرداخت شد و بنیاد مسکن هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده شنبه و طسوج را بازسازی کرد.

شهریاری ادامه داد: با توجه به افزایش زیربنای ساخت اولیه و افزایش نیافتن سقف تسهیلات بیشتر ساختمان‌های ساخته شده با پیشرفت فیزیکی در حد پوشش سقف تحویل مردم شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل حجم کارهای باقیمانده، تکمیل ساختمان، تامین لوازم زندگی و بازپرداخت تسهیلات و همچنین حجم خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی و درآمدی بیشتر مردم  امکان بازپرداخت تسهیلات را نداشتند و با انبوهی از مطالبات پرداخت نشده بانک مسکن نیز روبه‌رو شدند.

شهریاری تاکید کرد: پیرو این مشکلات و درخواست‌های مستمر مردمی پیگیری‌هایی از بانک مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن انجام شد و در نهایت در جلسه ای با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک مسکن و با حضور رئیس شورای اسلامی و شهردار شُنبه موضوع بررسی، جمع بندی و مقرر شد با ابلاغ بخشنامه و دستورالعملی به بانک مسکن بوشهر نسبت به حل مشکل مردم زلزله زده اقدام شود.

وی اضافه کرد: همه ساکنان بخش شنبه و طسوج که با این مشکل روبه‌رو هستند می‌توانند با مراجعه دوباره به بانک عامل و با پرداخت اصل باقیمانده وام خود از بخشش جرائم و سود برخوردار شده در غیر این صورت می‌توانند نسبت به تقسیط مجدد اصل و سود تسهیلات به مدت ۹ سال اقدام کنند و تمام جرائم تاخیر در مدت ۶ سال گذشته نیز بخشیده می‌شود.

بخش شنبه وطسوج شهرستان دشتی با ۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.