رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار میان  حسینیه‌ها و مساجد این شهرستان‌ها برای تعمیر و خرید تجهیزات توزیع خواهد شد.

جلال الدین پی‌خسته افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به  اوقاف گناوه و دیلم  اختصاص یافت که بین مساجد و حسینیه‌ها توزیع شد.

وی اظهارداشت: شهرهای گناوه و ریگ دارای ۱۴۲ مسجد و  ۸۰ باب حسینیه و دیلم ۷۶ مسجد و  ۳۲ حسینیه که از رقبه‌های موقوفه به شمار می‌آیند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم ادامه داد: در سال گذشته ۲ خیراندیش یک  قطعه زمین برای مسجد و  احداث  دارالقرآن و اسکان زوج های جوان و در ۷ ماه امسال یک قطعه  زمین برای احداث  اماکن مذهبی در گناوه وقف کرده‌اند.

وی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره را ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف بصورت مشارکتی دانست و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی، بسیاری از مشکلات و نیازهای موجود جامعه برطرف خواهد شد.

پی‌خسته با گرامیداشت دهه وقف گفت: در دهه وقف برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده که تعدادی از آنها اجرا و شماری نیز تا پایان دهه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همایش تحکیم بنیان خانواده با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه خواهران با همکاری مدرسه علمیه الزهرا(س)  و سپاه انصارالحسین (ع) گناوه، برپایی میز خدمت در مصلای جمعه، غبارروبی  مرقد امام زاده سلیمان بن علی (ع)، همایش هیات امنای اماکن مذهبی از عمده این برنامه‌ها است.

وی گفت: بقعه متبرکه امامزاده سلیمان بن علی (ع) از مکان‌های شاخص در شهرستان گناوه است که برنامه های مختلفی در طول سال با همکاری هیات امنا و عاشورائیان این بقعه در آن اجرا می‌شود.

وی یادآورشد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۲ هزار و ۸۳۰ زائر پیاده‌روی اربعین امسال در  امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه اسکان و پذیرایی شدند.

شهرستان های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.