رئیس اداره  اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: ۲۶۸ رقبه موقوفه شهرهای گناوه و ریگ شامل ۱۴۲ مسجد، ۸۰ باب حسینیه، ۵ خانه عالم، ۹ زمین با کاربری‌های مختلف، یک دارالقرآن و  ۳۱ باب مغازه است.

جلال الدین  پی‌خسته اظهار داشت: در شهرستان دیلم از مجموع ۱۷۵ رقبه موقوفه، ۷۶ مسجد، ۳۲ حسینیه، ۲ خانه عالم، ۵ قطعه زمین مسکونی و کشاورزی و ۴ ساختمان اداری است.

وی ادامه داد: وقف کردن یکی از ارزشمندترین اعمال خیر و ماندگار برای انسان‌های واقف است که باهدف بخشی از مشکلات روز جامعه املاک و اموال خود را در این راه اهدا می‌کنند.

وی گفت: شهرستان‌های گناوه ودیلم دارای ۹۹ بقاع متبرکه است که شامل مکان‌های مذهبی، آرامگاه، قدمگاه و  امامزاده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: در سال جاری یک زمین بسیار مناسب برای احداث مکان مذهبی در گناوه وقف شده‌است.

وی اظهارداشت: موقوفه‌هایی که منفعتی و در آمدزا باشند صرف کارهای عالم‌المنفعه و کمک به نیازمندان و نشر و تبلیغ معارف اسلام می‌شود.

پی‌خسته گفت: امانت‌داری و حفظ و حراست از موقوفه ها توسط این اداره در اولویت کاری قراردارد و به هیچ وجه صرف حقوق و مزایای کارکنان آن نمی‌شود.

وی بیان کرد: مردم مطمئن باشند اگر وقفی کنند به بهترین وجه ممکن از آن امانت داری و به نام وقف کننده در سیستم ثبت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه و دیلم  افزود: این اداره از بقاع ساختگی که قرار بود در حوزه شهرستان گناوه احداث شود، جلوگیری و آن را تخریب کرد.

وی به اهم فعالیت‌های این اداره اشاره کرد و افزود: باتوجه به فرمان رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند در این شهرستان فعالیت‌های فرهنگی متعددی صورت گرفته که شاخص‌ترین آن در امامزاده سلیمان بن علی (ع) با همکاری هیات امنا و عاشورائیان این بقعه بوده  است.

وی اظهارداشت: آرامش بهاری، ضیافت الهی، بزرگداشت امام زادگان در دهه کرامت، اعیاد شعبانیه، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی از محرم تا صفر و  بشارت از عمده طرح‌های اجرا شده این اداره در سال جاری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  گناوه ودیلم گفت: توزیع کیف، کفش و لباس و نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند، توزیع غذا، خرید وسایل منزل و اعزام زائر اولی‌ها و کمک به سیل زدگان از دیگر فعالیت‌های این اداره است.

وی با گرامیداشت دهه وقف افزود: در این هفته برنامه های مختلفی پیش بینی شده که دیدار با فرماندار و امام جمعه، توزیع  بسته‌های غذایی آماده با همکاری کمیته امداد، برپایی غرفه مشاوره در امامزاده، سرکشی از بیماران از کارافتاده، ویزیت رایگان طب سنتی، همایش تحکیم بنیان خانواده، برپایی میز خدمت، جلسه با انجمن یاوران وقف، تکریم واقفین خیراندیش و مسابقه انشا در مدارس از عمده برنامه های این دهه است.

پی خسته نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ وقف بسیار اثرگذار دانست و گفت: از خبرنگاران این شهرستان انتظار می رود باحضور در در برنامه های دهه وقف اطلاع رسانی به مردم کنند.

در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.

شهرستان های گناوه ودیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.