غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد پییشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: تمامی دستگاه‌های ستاد این شهرستان باتوجه به تجارب و سوابق گذشته از وقوع بارندگی‌های شدید و ازجمله باد لیمر (باد موسمی محلی) که خسارت در این منطقه در برداشته آمادگی اولیه نسبت به حوادث احتمالی داشته باشند.

وی اظهار داشت: بازدید دوره‌ای از مسیل‌ها، سد و بندها مدنظر اعضای ستاد قرار گیرد و تیم‌های علمیاتی، شهرداری و دهیاری‌ها تا روز سه شنبه هفته جاری که ناپدیداری‌های جوی بر شهرستان حاکم است در آمادگی کامل باشند.

مهرجو گفت: برخورد  جدی و قاطعانه با عده‌ای سودجو و فرصت طلب که به دنبال تصرف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها هستند در اولویت دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

فرماندار گناوه ادامه داد: آیندگان از متولیان حاکمیتی شهرستان نخواهند پذیرفت که متولیان امر در دوره مسئولیت اجازه دادند سودجویان و منفعت طلبان در بستر و مسیر رودخانه‌ها ساخت و ساز کرده اند و باید بدون درنگ و با عزم و ارداه‌ای قوی در برابر آنان وارد عمل شوند.

وی افزود: از مدیران استان بوشهر انتظار دارم تفویض اختیارات و امتیارات بیشتری به مدیران شهرستانی داشته باشند.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: این نشست باتوجه به ابلاغیه و هشدار هواشناسی استان بوشهر به‌منظور آمادگی هرچه بیشتردستگاه‌های ستاد مدیریت بحران این شهرستان در برابر حوادث احتمالی برگزار می‌شود.

سروش گرمسیری نژاد افزود: ستاد مدیریت که در فرمانداری مستقر است در مواقع بحرانی با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی همواره در آماده باش کامل بسر می‌برد.

وی اظهارداشت: حضور مدیران مربوطه در جلسه ستاد ضروری است و درصورت نیامدن باید هماهنگی لازم با فرمانداری انجام و اطلاع رسانی کنند.

در این نشست چندین عضو ستاد، گزارشی از وضعیت و روند آمادگی و فعالیت‌های صورت گرفته حوزه‌های خود ارایه کردند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.