با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تبیین دهه پنجم انقلاب اسلامی، فعالیت‌های دانش‌آموزی امروز در مدارس رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است و انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نمونه‌ای از این فعالیت‌هاست.

در انتخابات این شوراها دانش‌آموزان پایه سوم دوره ابتدایی تا دوره دوم متوسطه می‌توانند مشارکت داشته باشند و با نخستین گام‌های یک انتخاب آگاهانه و درست آشنا شوند.

شوراهای دانش‌آموزی گامی درراستای تقویت خودباوری، اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری و فرهنگ‌سازی برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و فرصتی برای آموزش اخلاق‌مداری به نسل جوان برای داشتن جامعه‌ای با اخلاق در آینده است که باید از این فرصت‌ها بخوبی بهره برد.

بنا بر قانون انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه‌های ابتدایی با جمعیت تا ۱۰۰ دانش‌آموز پنج عضو برگزیده، مدرسه‌های با جمعیت ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانش‌آموز هفت عضو شورا و مدرسه‌های با جمعیت بیش از ۱۵۰ نفر نیز می‌توانند ۹ نماینده در شورا داشته باشند.

همچنین برای مدرسه‌های متوسطه اول و دوم با جمعیت تا ۲۵۰ نفر پنج عضو در شورا، مدرسه‌های با جمعیت ۳۵۰ نفر هفت عضو، مدرسه‌های با جمعیت تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو و بیش از آن ۱۱ عضو در شورای دانش‌آموزی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز چهارشنبه در این آیین در مدرسه دخترانه زینبیه بوشهر گفت: شوراهای دانش‌آموزی حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

علی‌مراد کرمی افزود: شوراهای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان را برای آینده جامعه اسلامی آماده و کمک می‌کند و تمرینی برای دخالت در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر است.

وی با اشاره به شعار انتخابات طلایه‌داران گام دوم انقلاب اسلامی اضافه کرد: این شعار ما را ملزم می‌کند تا مدیران مدرسه و مسئولان توجه بیشتری به شوراهای دانش‌آموزی داشته باشند.

کرمی بیان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی مشق و تمرین مردم سالاری برای راهیان و صاحبان فردای کشور است.

وی تاکید کرد: این انتخابات شروع مشق آموزش دموکراسی است و دانش‌آموزان با بهتر گزینی و برگزاری انتخابات سالم درسی مهم به جامعه پیرامونی خود می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در یکهزار و ۵۷۰ مدرسه و برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم برگزار می‌شود که از این شمار ۸۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و ۸۷ هزار دانش‌آموز پسر هستند.

سیروس فتحی اضافه کرد: ۲۱ هزار دانش‌آموز دختر و ۱۸ هزار و ۵۷۰ دانش‌آموز پسر در این انتخابات داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان بوشهر هستند که از این شمار ۲۱ هزار و ۲۷۰ دانش‌آموز به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدرسه‌های این استان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شورای هر مدرسه براساس تعداد دانش آموز، ۳ تا ۱۱ عضو اصلی و علی‌البدل دارد افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی در نوبت صبح ساعت ۹ و در نوبت بعد از ظهر ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدرسه‌هایی که قابلیت اجرای انتخابات به‌صورت اکترونیکی را دارند امسال انتخابات آنها به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در ۲۵۰ مدرسه دشتستان

مدیر آموزش و پرورش دشتستان در آیین برگزاری این انتخابات در مدرسه متوسطه تیزهوشان زنده یاد "کردی" شهر برازجان مرکز این شهرستان گفت: انتخاب تنها در حوزه سیاسی زندگی انسان‌ها رخ نمی‌دهد بلکه هر انسانی در همه مراحل زندگی همواره در حال انتخاب است.
سید حسن لواسانی فرد افزود: انتخابات شورای دانش آموزی نوعی تمرین و در واقع شناخت اهمیت جنبه‌های هر انتخاب برای دانش‌آموزان است که همزمان با سراسر کشور در ۲۵۰ مدرسه این شهرستان برگزار شد.

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان گفت: اجتماعی کردن دانش‌آموزان از اهداف آموزش و پرورش است و برای اجرایی کردن این اهداف می‌توان آن را به جامعه تعمیم داد و اموری مهم و اساسی چون انتخابات را در مدرسه تمرین کرد.
عبدالحمید کریم آزاد اضافه کرد: همین دانش‌آموزان در آینده اداره کننده جامعه خواهند بود و هر کدام ممکن در راس امور شهرستان، استان و حتی کشور قرار گیرند به همین دلیل برگزیدن مسیر درست را با کنکاش و بررسی‌های لازم باید امروز بیاموزند.
وی اضافه کرد: این انتخابات تنها وسیله تمرین و آشنا کردن دانش‌آموزان با انتخاب‌های ملی نیست بلکه می‌توان با تشکیل نظام شورایی قوی در مسیر ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس گام برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.