غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمران شهری بندر ریگ به خبرنگار ایرنا گفت: این بندر دارای مزیت‌های مختلف از جمله در حوزه تجاری و گردشگری است که باید در زمینه تقویت زیرساخت‌ها@ سیما و منظر شهری تلاش و توجه جدی شود.

وی اظهار داشت: بندرریگ به لحاظ دارابودن موقعیت گردشگری در اقتصاد محلی می‌تواند ایفای نقش کند.

مهرجو  بیان کرد: باتوجه به اینکه وضعیت خور بندرریگ برای تردد شناورها غیرقابل استفاده و تنها در زمان مد دریا امکان جابه جایی وجود دارد، نیاز است سازمان بنادرو دریانوردی،  لایروبی را  فوری در برنامه‌های اولویت دار  خود  قرار داده و طرح ساخت بازوی دوم موج شکن این بندر نیز  اجرایی شود.

فرماندار گناوه اظهارداشت: بدلیل ترافیک شناورهای تجاری در بندر بوشهر، برنامه‌ریزی لازم برای تجهیز تاسیسات بندری در گناوه و ریگ شود تا ضمن حل این مشکل، برای تسهیل در تجارت رسمی و  رونق اقتصادی و توسعه این منطقه گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت طرح بوستان امید شهر ریگ که در مجاورت جاده ساحلی قرار دارد، نیازهای آن بررسی تا با تامین اعتبار اجرایی و قابل استفاده شود.

بخشدار ریگ گفت: باتوجه به شناخت  فرماندار به مسایل بخش ریگ جهت واگذاری منطقه گردشگری هاله  به بخش خصوصی ، شهرداری اقدام لازم بعمل آورد.

محمدحسن بازوئی افزود: جهت تکمیل طرح‌های این بخش  نیاز به اعتبار است که از فرماندار شهرستان انتظار داریم در این زمینه مساعدت کند.

شهردار ریگ گفت: اکنون چندین طرح از جمله تکمیل خیابان مطهری، بازسازی اسکله سنگی و ادامه ساحل سازی در شهر ریگ توسط شهرداری در دست اجرا است.

محمدرضا عرب زاده افزود: در شهر ریگ ۱۲ هزارمتر پیاده‌رو سازی صورت گرفته و تاپایان سال این طرح ادامه خواهدداشت.

وی بیان کرد: در اجرای طرح‌های عمران شهری تملک‌های زیادی انجام شد که از طریق منابع داخلی شهرداری تامین اعتبار می‌شود.

شهر ریگ از توابع شهرستان گناوه و  از بنادر قدیمی استان بوشهر در عرصه تجارت و دریانوردی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.