معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طبق برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی مکلف به توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و سایر شهرها متناسب با رشد آسیب‌های اجتماعی و شاخص جمعیتی است.

آرزو منوچهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برهمین اساس اورژانس اجتماعی در استان بوشهر در همه شهرهای بالای ۵۰هزار نفر جمعیت راه‌اندازی و به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی خدمات ارائه می‌شود و در زمان حاضر مراجعان به اورژانس اجتماعی در مرکز استان به‌صورت سطح یک خدمات ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۰ خودرو اورژانس اجتماعی استان بوشهر که به سیستم جی پی اس مرکزی وصل هستند برای شناسایی، هدایت و پذیرش افراد نیازمند خدمات اجتماعی و ایجاد تسهیلات برای ارجاع بموقع افراد به مراکز در این استان فعال است.

وی ادامه داد: با فعال‌سازی اورژانس اجتماعی در شهرها و مناطق مختلف تلاش می‌شود ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی و انجام مداخله‌های روانی، اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌ها به‌صورت اجتماع محور باشد و روند پرونده‌های قضایی نیز کاهش یابد.

منوچهری اضافه کرد: اورژانس اجتماعی حد فاصل خانه و کلانتری است و برنامه آن تلفیقی از چهار فعالیت مرکز مداخله در بحران، خط تلفن۱۲۳، خدمات اجتماعی سیار و پایگاه‌های خدمات اجتماعی است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: روان‌سازی و سرعت بخشی به خدمات و دردسترس قراردادن خدمات اجتماعی و تخصصی از رسالت‌های اورژانس اجتماعی است.

منوچهری گفت: اورژانس اجتماعی به گروه‌های هدف خود شامل کودکان و همسر، سالمند و معلول آزار دیده، مداخلات مربوط به حوزه پیشگیری از اقدام به خودکشی، فرار از منزل و تنش های خانوادگی خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: به دلیل توسعه اورژانس اجتماعی رشد بسیار خوبی در شناسایی آسیب‌های اجتماعی به وقوع پیوسته که  گروه‌های هدف می‌توانند برای برخوداری از حمایت‌ها با خط ۱۲۳ تماس بگیرند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در باره گزارش منتشر شده مبنی بر اینکه جم تنها شهرستانی است که اورژانس اجتماعی آن فاقد خودرو برای ارائه خدمت به جامعه هدف است گفت: تامین اعتبار و خرید خودرو اورژانس اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی و از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود و با توجه به ترتیب زمان راه‌اندازی مراکز اورژانس، نسبت به توزیع و تحویل به استان‌ها به ترتیب اولویت اقدام می‌شود.

منوچهری اضافه کرد: مراکز استان‌ها به‌صورت مستقیم  مجاز به خرید خودرو اوژانس اجتماعی از محل اعتبارات استانی نیستند.

وی یادآور شد: اولویت تحویل خودرو اورژانس اجتماعی در استان بوشهر با شهرستان جم است اما به‌منظور پوشش خدمات مورد نظر و تا زمان تحویل سهمیه خودرو به استان وسیله‌ نقلیه استیجاری در اختیار آن شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.