رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در شرایطی که تجارت خارجی بیشتر فعالیت اقتصادی این استان را شامل می‌شود هم اکنون قدرت رقابت‌پذیری بنادر استان بوشهر به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در مقایسه با سایر بنادر بویژه در جنوب کشور پایین و نیازمند افزایش است.

خورشید گزدرازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به عنوان یکی از مشکلات صادرکنندگان می‌توان با ایجاد مبادلات پایاپای و تهاتر کالا (با ایجاد بازارچه های مرزی در این مناطق و رعایت الزامات بهداشت و استاندارد) بدون ثبت سفارش مبادرت به تامین مایحتاج عمومی و حتی مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی را نیز تامین کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ملاحظه‌های سیاسی و اقتصادی بوشهر با کشورهای حوزه خلیج فارس پیشنهاد این بندر می‌تواند به عنوان پایلوت طرح تهاتر در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و حمل مسافر انتخاب شود.

 رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر اظهارداشت: با توجه به شرایط خاص و برگزاری جام جهانی در کشور قطر این ظرفیت اهمیت موضوع یاد شده را دوچندان می‌کند.

گزدرازی تاکید کرد: لغو استثناهای ۲۰ درصد سو تخفیف بازرگانی از خواسته  بحق فعالان عرصه بازرگانی و تجارت استان بوشهر است زیرا به طور قطع این مهم احیا کننده بندر بوشهر خواهد بود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی استان بوشهر در حوزه خدمات و بازرگانی است که چنین آماری ضرورت رونق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در این استان را دوچندان کرده‌است.

گزدرازی گفت: در این ارتباط لغو همه محدودیت‌های ثبت سفارش از قبیل تعیین سقف و اعمال سابقه که از عوامل مخل کسب و کار در استان بوشهر است، ضروری است.

وی در باره حذف محدودیت برای تعیین کد واردات بیان کرد: با توجه به تنوع و گستردگی کار بازرگانان شایسته نیست که با ایجاد محدودیت تعداد کد کالاهای وارداتی باعث افت و تنزل ‌شان بازرگان و ایجاد کمبود کالا و ترویج گرانی در جامعه شود.

گزدرازی اظهارداشت: ایجاد پایانه صادرات موادمعدنی با سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو  به صورت هولدینگ و مشارکت بخش خصوصی از درخواست‌های مهم در حوزه فعالیت‌های معدنی استان بوشهر است.

وی یادآور شد: منابع طبیعی و محیط زیست در چند سال اخیر با بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های متقاضیان مخالفت می‌کنند که این مهم شاید یکی از موانع شکوفایی کامل ظرفیت معدنی استان باشد.

گزدرازی ادامه داد: در این ارتباط انتظار است ظرفیت یابی معادن استان بوشهر به درخواست شرکت ایمیدرو توسط سازمان زمین شناسی انجام پذیرد.

وی در ارتباط با حوزه صنعت گفت: مشکل عمده و اصلی حوزه صنعت کشور کمبود نقدینگی و بدهی‌های معوقه همراه با جریمه‌های زیاد و ضعف در سرمایه‌گذاری با توجه به تغییرات نرخ دلار است.

گزدرازی ادامه داد: در این زمینه جهت‌دهی منابع پولی و ارزی کشور به سمت فعالیت‌های مولد با نظارت کامل و دقیق حائز اهمیت ویژه‌ای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.