سعید زرین‌فر روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی خرما در بوشهر افزود: این استان به ویژه شهرستان دشتستان قطب تولید خرماست واین محصول با توجه به  کیفیت قابل توجهی که دارد به کشورهای مختلفی صادر می‌شود. 

وی بیان کرد: در این ارتباط توسعه واحدهای صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و از فعالان این عرصه با ارائه تسهیلات مناسب حمایت‌ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: ۲۱ تا ۲۴ آبان‌ امسال دومین جشنواره، نمایشگاه و میز خرما با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان، سرمایه‌گذاران و نخل‌داران استان بوشهر برگزار می‌شود.

زرین‌فر افزود: دسترسی به بازارهای جدید برای افزایش صادرات محصول خرما یکی از هدف‌هایی است که در دومین جشنواره‌ خرما باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تجربه برگزاری خوب نخستین جشنواره خرما در سال گذشته باید عاملی باشد تا در کنار برطرف کردن کمبودها به سمت برگزاری بهتر جشنواره حرکت و با طرح‌ها و ایده‌های جدید به دنبال ره‌آورد بهتری برای حوزه خرمای استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: این استان در حوزه خرما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید بیش از پیش به  این محصول پرداخته شود. 

وی با تاکید بر تولید محصولات ارگانیک کشاورزی افزود: تولید محصول ارگانیک از محورهای برنامه ششم توسعه قرار دارد که این برنامه برای افزایش صادرات خرما نیز مورد توجه قرار گیرد.

۷۲۱۲/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.