فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: این دزدان دریایی که مجهز به سلاح‌های گرم و سرد بودند با حضور در دریا از شناورها و سرنشینان آنها سرقت و زورگیری می‌کردند.

سردار ولی الله رضایی نژاد روز یکشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: این راهزنان مسلح  درقالب صیاد در دریا فعالیت داشتند و در موقع دستگیری انواع سلاح‌های جنگی و سرد و برخی کالاهای مسروقه از آنها کشف شد.

وی در باره کشفیات دریابانی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال نیروهای این فرماندهی به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در آب‌های این استان کشف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضایی نژاد یادآور شد: در این مدت ۱۱۹ شناور در آب‌های استان بوشهر توقیف شد و تشکیل پرونده‌های باندی قاچاق در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170 درصد افزایش داشته است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر بیان کرد: در این مدت میزان کشفیات لوازم الکترونیکی قاچاق ۳۳۸ درصد، خودروهای خارجی ۴۳ درصد، مواد سوختی ۷۰ درصد و سیگار ۱۲۹درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

رضایی نژاد اضافه کرد: همچنین در این مدت نیروهای مرزبانی با همکاری نیروی انتظامی ۹ تن مواد مخدر در استان کشف کردند که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: براساس مصوبه کمیته امنیت دریانوردی شناورهای ۲ زمانه می‌توانند با گرفتن پروانه دریاروی به مدت سه سال اقدام به دریانوردی کنند اما باید در این مدت نسبت به تغییر موتورهای شناور خود را ارتقا دهند.

رضایی نژاد اظهارداشت: پیش از این صیادانی که دارای شناورهایی با موتورهای 2 زمانه بودند اجازه تردد در دریا را نداشتند اما با پیگیری‌های صورت گرفته مرزنشینان و صیادان می‌توانند با شناورهای 2 زمانه خود برای مدت سه سال پروانه کار دریافت کنند و مجوز تردد در دریا را داشته باشند.

رضایی نژاد ادامه داد: بصیرت سیاسی، دشمن شناسی، ولایتمداری و حضور مقتدرانه در عرصه‌های مختلف ازجمله شاخصه‌های مرزبانان است.

وی یادآور شد: برای ارتقای توان نیروی مرزبانی استان بوشهر و حراست از مرزها امسال یک فروند شناور جدید به این نیرو ملحق می‌شود.

رضایی نژاد ادامه داد: با توجه به نام‌گذاری ۱۷ مهرماه به نام روز مرزبانی، امنیت پایدار و اقتدار اجتماعی، امسال نیروهای دریابانی استان های بوشهر و هرمزگان عنوان پایلوت رزمایش دریایی را انجام می‌دهند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: برگزاری جلسه شورای اداری استان در ستاد فرماندهی مرزبانی، برپایی نمایشگاه مرتبط با دستاوردهای این نیرو و رونمایی از تمثال شهدای مرزبان باهمکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌شود.

 ۶۰۴۷/۶۰۴۳ 

  

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.