عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای پدافندغیرعامل استان بوشهر افزود: در این ارتباط باید دستگاه‌های ذیربط برای تهیه اطلاعات مورد نیاز طرح پدافند غیرعامل استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در مسیر تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر یک سری اشکال‌ها وجود دارد که باید نسبت به رفع آنها با مشارکت بین دستگاهی چاره‌اندیشی شود.

گراوند گفت: بوشهر با توجه به امکانات و تاسیساتی که در جنوب تا شمال خود دارد استانی استثنایی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی تاکید کرد: در این ارتباط با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته دراین استان باید در قالب طرح پدافند غیرعامل حفاظت از این تاسیسات و جوامع پیرامونی بخوبی صورت گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: پدافند غیرعامل در مناطق حساس استان باید با هماهنگی و همراهی فرمانداران مد نظر قرار بگیرد و در این حوزه مسائل مدنظر آنها ویژه دیده شود.

گراوند اظهار داشت: در ارتباط با طرح جامع پدافند غیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید ظرفیت فرمانداران شهرستان‌های جنوبی بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پیوستگی بین طرح‌های مطالعاتی پدافند غیرعامل در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله خارگ، مرکز استان، شهرستان‌ها و پارس جنوبی باید به طور جدی در دستور کار باشد.

گراوند در بخش دیگری گفت: تاکنون استان بوشهر حتی یک ژنراتور برق برای شرایط اضطراری نداشت ولی با تامین اعتبار صورت گرفته اقدام‌های خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قطع شدن جریان برق قطعی آب را به دنبال داد وجود  ژنراتورهای برق  برای دستگاه‌های اجرایی در شرایط اضطراری حائز اهمیت ویژه‌ای است.

گراوند بیان کرد: ظرفیت و آمادگی استان برای شرایط بحران باید بخوبی ارزیابی شود تا برای زمان بروز بحران اقدام‌های احتمالی لازم پیش‌بینی شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.