مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر جمعه شب در همایش سه سالگان حسینی در مصلای جمعه دیلم گفت: فرزندان امام حسین(ع)، باوجود سن کم محبت زیادی به ولایت و امام زمان(عج) داشتند و حضرت رقیه(س) نمونه بارز آن بود که  بصیرت عاشورایی را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری افزود: هدف از برگزاری این آیین الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده، صبر و پایداری در برابر مشکلات و سختی‌ها، مبارزه با دشمنان و  سازش نکردن با استکبار است.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) اسطوره تسلیم و بندگی در برابر خداوند در روز عاشورا و حضرت عباس(ع) نمادی از شجاعت و وفاداری بود.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد: گرچه یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا ندای حضرت حق را لبیک گفتند و به شهادت رسیدند اما  آنچه می‌توان به عنوان اسطوره صبر و مقاومت در این دوران از آن الگو گرفت ، حضرت زینب(س) بود.

امام جمعه دیلم گفت: هدف از برگزاری این همایش، کمک به مادران برای الگوبرداری از اهل بیت (ع) در تربیت فرزندان و  آشنایی فرزندان خردسال با فرهنگ حسینی و معارف اسلامی از سنین پایین است.

حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود: عاشورا حادثه‌ای بزرگ و عجیب بود که بعد از گذشت قرن‌ها جاودان و ماندگار مانده است.

وی با بیان اینکه  حضرت زینب (س) پیام آور نهضت کربلا بود، گفت:  روایت خطبه‌های آن حضرت داغ بر دل انسان تازه می‌کند و تنها سکوت و اشک باقی می‌گذارد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

۶۱۶۴/۷۲۱۵/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.