فرماندار دشتستان در این آیین گفت :باتوجه به اینکه تامین آب شرب یکی از بحرانی ترین موضوعات این شهرستان بوده است این پروژه نقش مهمی در حل این مشکل ایفا می کند.

فتح الله نوروزی افزود : دشتستان باتوجه به وضعیت موجود باز هم نیاز به توجه ویژه در حوزه آب دارد که  اگر در صورت رخ دادن خشکسالی های پیاپی بازسازی و نوسازی منابع آبی و کاهش وابستگی

شهرستان به خارج از استان انجام شود .

وی اظهارداشت : سد دالکی تامین کننده آب نخلستان های دشتستان از جمله مطالبات مهم و حیاتی کشاورزان است که نیازمند تزریق اعتبار برای سرعت بخشی در اجرای پروژه است .

نوروزی تصریح کرد: همچنین راه اندازی آبشیرین کن برای برون رفت از بحران آب شرب برای شهرستان دشتستان پیش بینی شده است .

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : تلاش همه مسئولان ، همدلی و هماهنگی همه دراین مدت کوتاه باعث شد که مساله آب شهر برازجان که سالها مشکل داشت حل شود.

محمد باقر سعادت افزود : در مدت اخیر اقدامات خوبی در حوزه آب شهرستان دشتستان از حفاری چاه های جدید  با کمک وزارت نیرو و با اعتبارات استانی انجام شده است.

وی اظهارداشت : استانی که جمعیت یک ملییون و ۱۷۰ هزار نفر دارد و باوجود بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، گرمای ۵۵ درجه و درآمد سرشار غیر منصفانه است که از منابع آب پایدار و مطلوب بهره مند نباشند .

سعادت همچنین به مساله سد دالکی و اهمیت آن پرداخت و گفت : دو تونل سد دالکی تکمیل شده ولی نیاز است که با جذب اعتبارات بموقع در احداث آن سرعت بخشی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت : با بهره برداری از  این پروژه با حفر ۱۱ حلقه چاه و خط انتقال ۱۱ کیلومتر روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب به شهر برازجان تزریق می شود.

حمزه پور افزود: در حال حاضر ۲۸ پروژه با اعتبار ۳۲۸ میلیارد تومان برای پایداری آب در شهرستان دشتستان  درحال انجام است که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

۷۲۱۳  / ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.