سیاوش ارجمندزاده روز سه‌شنبه در آئین گرامیداشت هفته دریانوردی در بوشهر افزود: این استان همچنین بیش از پنج هزار شناور ثبت شده دارد و با این آمار بوشهر بیشترین شمار دریانوردان، شناورها و بنادر تابع کوچک را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: درتقویم سازمان جهانی دریانوردی مناسبت‌های  مختلفی وجود دارد که یکی از آنها هفته دریانوردی است و هرسال هفته آخر ماه سپتامبر مقارن با هفته اول مهر ماه بعنوان هفته دریانوردی نام‌گذاری شده است.

ارجمندزاده افزود: در این راستا به کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی توصیه شده یکی از روزهای این هفته را برای گرامیداشت صنعت دریانوردی و تقدیر از تاثیرگذاری فعالان دریانوردی و کشتیرانی در اقتصاد جهانی جشن گرفته شود.

وی ادامه داد: با تاکید سازمان جهانی دریانوردی بر موضوع‌های ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی  هر سال شعاری مبتنی با این موضوع‌ها برای این روز در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز شعار توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده است.

ارجمند زاده بیان کرد: از آنجایی که استان بوشهر  بیشترین تعداد دریانورد و شناور ثبت شده را دارد با دارا بودن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس، داشتن بنادر متعدد و داشتن صنایع مختلف دریایی در ساحل و فراساحل شامل نفت، گاز و شیلات نقش مهمی در اجرایی شدن این شعار دارد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر گفت: از همه فعالان صنعت دریانوردی و کشتیرانی انتظار می‌رود تا با یک انسجام  و قرار گرفتن  بیش از پیش در کنار هم  و هم‌افزایی بهتر و بیشتر  برای تحق شعار امسال همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ارتباط با نقش جزیره نگین در توسعه اقتصاد استان و کشور بیان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های جزیره نگین موجب ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب‌تر برای دریانوردان و تردد کشتی‌های بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۲ هزار صیاد در قالب ۲ هزار کشتی، لنج و قایق در حوزه صید و صیادی استان فعالیت دارند.

عباس‌علی زنده بودی افزود: به‌منظورنظارت بهتر بر تردد شناورهای صیادی و تامین امنیت جان صیادانی که به‌طور ناخواسته وارد حریم آبی کشورهای همسایه می‌شوند از امسال به‌طور آزمایشی سیستم ردیاب برروی لنج‌های صیادی بندر عامری تعبیه شده است.

وی افزود: این سیستم پس از بررسی و رفع عیب برای تمام شناورها نصب می‌شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.