فرهاد قلی‌نژاد روز جمعه در این ارتباط افزود: خلیج فارس سالانه با آلودگی‌های نفتی متعددی مواجه می‌شود که تخلیه نفت و سایر مشتقات نفتی در این اکوسیستم ارزشمند به دلایل مختلف بر تنوع زیستی غنی این آبراه تاثیرهای نامطلوب می گذارد.

وی بیان کرد: خلیج فارس یکی از اکوسیستم های  کلان و برخوردار از تنوع زیستی ارزشمند است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب‌هایی را به آن وارد می‌کند.

قلی‌نژاد ادامه داد: آلودگی‌های نفتی ناشی از سوانح، حوادث و یا نشت و تخلیه مشتقات نفتی در خلیج فارس هر ساله خسارت های فراوانی را به محیط زیست خلیج فارس وارد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: نمونه این آلودگی، حوادث نفتی در اطراف جزیره خارگ است که در روزهای اخیر موجب آلودگی سواحل این جزیره شده است.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این زمیته علاوه بر اقدام در جهت پاک‌ سازی سواحل و دریا توسط ارگان های متولی، جبران خسارت وارده به محیط زیست و بازسازی اکوسیستم ضروری است.

وی  یادآورشد: در این ارتباط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خسارت‌های وارده را برآورد و آن را از عاملان آلوده کننده مطالبه خواهد کرد.

قلی‌نژاد افزود: راهکارهای پیشگیری از حوادث باید توسط شرکت های نفتی با استفاده از جدیدترین تکنولوژیهای روز با اولویت اعمال شود.

وی یادآورشد: عملیات پاکسازی سواحل جزیره خارگ که از زیستگاه‌های آبسنگ‌های مرجانی است توسط ارگان های متولی در روزهای اخیر با جدیت در حال انجام است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب‌های خلیج فارس واقع است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.