رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز پنجشنبه درحاشیه این آئین گفت: پانسیون ۲ واحدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان با متراژ ۱۸۰ مترمربع و اعتبار ساخت و تجهیز پنج میلیارد ریال در مدت شش ماه ساخته می‌شود.

سعید کشمیری افزود: اجرای چنین پروژه‌هایی در جذب و ماندگاری پزشکان متخصص برای بیمارستان‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: ارتقای کیفی و کمی خدمات درمانی، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم و توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص ازهدف‌های مهم حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: عملیات اجرایی پروژه توسعه بیمارستان زینبیه خورموج با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع در مدت ۱۲ ماه اجرا  می‌شود.

کشمیری گفت: یکی از بخش‌های زیربنایی و روبنایی هر جامعه، توسعه در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت است که امید است با توسعه بیمارستان زینبیه (س) خورموج شاهد ارائه خدمات باکیفیت‌تر به شهروندان باشیم.

وی اضافه کرد: کارفرمای این پروژه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و شامل هشت تخت آی.سی.یو، چهار تخت ان آی سی یو (بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) و ۱۰ تخت اعصاب و روان است که از محل کمک‌های ویژه وزارت نفت و وزارت بهداشت اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرکزخدمات جامع سلامت زیارت شهرستان دشتی درسال ۱۳۷۰ احداث و در سال ۹۳ نیز نوسازی شده است.

وی بیان کرد: جمعیت زیر پوشش مرکز جامع خدمات سلامت روستای زیارت چهار هزار و ۷۴۰ نفر است و پروژه توسعه مرکزخدمات جامع سلامت زیارت شهرستان دشتی در متراژ ۱۵۰ مترمربع و در مدت ۶ماه با پنج میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

کشمیری گفت: این پروژه در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق کم برخوردار استان و روان‌سازی دسترسی مردم مناطق کم برخوردار به خدمات بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف دولت در بخش بهداشت و درمان را توجه جدی به مناطق کم برخوردارتر مطابق شان مردم عنوان کرد.

سید کمال تقوی نژاد افزود: باید به نیازمندی‌های این شهرستان دربخش سلامت توجه شود و با اینکه خدمات خوب و ارزشمندی در این حوزه ارائه شده اما باید این خدمات افزایش یابد به‌ گونه ای که مردم همه خدمات لازم را در همین بیمارستان دریافت کنند.

وی بر اهمیت تامین تجهیزات و نیروهای تخصصی بیمارستان تاکید کرد و گفت: می بایست خدمات درمانی بگونه ای ارائه شود که مردم در اسرع وقت خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام‌های صورت گرفته در بیمارستان زینبیه حاصل همدلی و هماهنگی همه مسئولان اعم از مسئولان وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان است.

سید کمال الدین شهریاری افرود: تهیه تجهیرات و راه اندازی بخش های مختلف بیمارستان زینبیه را به یک بیمارستان استاندارد تبدیل کرده است و امید می‌رود با افزایش تجهیرات و نیروهای تخصصی پزشکی شاهد ارائه بهترین خدمات باشیم.

۷۲۰۶/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.