رضا مددی روز سه شنبه در نشست توجیهی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوشهر افزود: اگر آموزش و پرورش نتواند از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سند تحول استفاده کند راه دیگری برای حل مشکلات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست بلکه یک شخص تربیتی و علمی است اضافه کرد: یکی از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پروش برای معلمان این است که باید قانون جبران خدمت ویژه وجود داشته باشد و قوانین مخصوص این نهاد از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج است.

مددی اضافه کرد: سرانه هر دانش‌آموز در ساخت مدرسه تا قبل از تصویب زیرنظام فضا و تجهیزات سند تحول بنیادین بیش از پنج مترمربع بود که این عدد بعد از تصویب این زیرنظام به بیش از هشت متر مربع رسیده است.

وی یادآور شد: دوره ابتدایی زیرساخت تعلیم و تربیت و استراتژی اصلی تحول به شمار می‌رود و رها کردن این دوره تحصیلی خطای استراتژیک است برهمین اساس طبق برنامه ششم توسعه دولت موظف است اصلاحات لازم در آموزش و پرورش را با تاکید بر دوره کودکی مبتنی بر سند تحول انجام دهد.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: براساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش باید از نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی تبدیل شود که این امر شاخص‌ترین نوع تحولی است که در آموزش و پرورش رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: براساس سند تحول همه معلمان مربی هستند و کارکرد تربیتی دارند به همین دلیل باید نقش تربیتی معلمان برجسته شود.

مددی با تاکید براینکه کارنامه تحصیلی با روح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازگار نیست ادامه داد: کارنامه تحصیلی بیانگر عملکرد تربیتی و آموزشی مدرسه نیست بلکه فقط ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی گفت: هدف آموزش و پرورش حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب براساس مقدورات هر استان یا منطقه آموزشی است و برنامه تدوین شده سال ۹۸ برنامه سند تحول نیست بلکه برنامه موجود مبتنی بر سند تحول تنظیم شده است.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اضافه کرد: استان بوشهر با وجود همه محدودیت ها از جمله استان‌هایی است که برنامه‌های سال تحصیلی را بموقع تدوین کرده است.

مددی گفت: تامین نیروی انسانی برای سال جاری به شیوه های مختلف انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک این تامین نیرو با توجه به زیرنظام تامین منابع انسانی که یکی از زیرنظام‌های سند تحول بنیادین است‌، انجام می‌شود.

مددی ادامه داد: براساس چارچوب های سندتحول، انتخاب نشدن معلمان کیفی برای کلاس‌های درس تضعیف حقوق تربیتی دانش آموز است و معلم باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشد ولی عدالت کیفی در این بحث برقرار نیست و فقط سعی در تامین عدالت کمی در بحث نیروی انسانی شده است.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.