مدرس این کارگاه روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: شورای سیاست‌گذاری سوگواره هنر عاشورایی ۲ کتاب "سقای آب و ادب‌" و "پدر، عشق و پسر" به قلم سید مهدی شجاعی، نویسنده و فیلمنامه نویس مطرح را مبنای تصویرگری قرار داده است.

محمد صابر شیخ رضایی افزود: معرفی این ۲ کتاب از جهاتی کار هنرمندان را راحت کرده و از لحاظ موضوعی بودن و سرفصل های مشخص نیاز به صرف دقت و وقت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: این محدودیت موضوع باعث می شود که داوران عیار هنرمندانه آثار و ایده‌پردازی آنان را بهتر مورد بررسی قرار دهند.

شیخ رضایی افزود: هنرمندان برای پیشرفت باید مداوم خود را در سطح جهانی قیاس کنند و هنرمندی که خود را در سطحی بداند که بی نیاز از آموزش است در واقع شکست خورده است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر در تصویرسازی کودک و نوجوان از لحاظ کیفیت و کمیت و تنوع آثار موفقیت‌های خوبی کسب شده و به تبع آن نیز در مطبوعات کودک و نوجوان رشد چشمگیری حاصل شده است.

شیخ رضایی ادامه داد: باید مسئولان مطبوعات و رسانه ها توجه داشته باشند که تصویرسازان می‌توانند بار محتوایی مهم را از دوش سردبیران بردارند و بر کیفیت کار بیافزایند.

وی ادامه داد: حتی در اخبار و اطلاع رسانی‌ها نیز خیلی از موضوعاتی که با تصویرسازی براحتی انتقال می‌یابد با مطالب نازیبا پوشش داده می‌شود.

محمد صابر شیخ رضایی از فعالان جوان طراحی گرافیک، تصویرسازی و عکاسی است.

 کسب عنوان برتر بیش از ۴۰ رقابت هنری ملی و بین المللی از افتخارات وی است.

وی  از سال ۱۳۸۲ تاکنون در بیش از ۱۰۰ نمایش که به صورت رقابتی برگزار شده صاحب آثار بوده و در سال ۸۷ در جشنواره «قابی برای جوانی» به عنوان یکی از ۲۵ جوان موفق استان تهران، در شاخه هنرانتخاب و معرفی شد.

۷۲۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.