عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر افزود: براساس قانون مدیریت بحران باید با انجام اقدام‌های پیشگیرانه و وظایف تعریف شده همه دستگاه‌ها تلاش کنند خسارت‌ها به کمترین میزان ممکن برسد و حوادث با اولویت بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات مدیریت شود.

وی بیان کرد:  همچنین مدیران عضو ستاد مدیریت بحران باید در دسترس باشند و بدون هماهنگی قبلی با حوزه‌های مربوطه استان را ترک نکنند.

استاندار بوشهر  ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن این استان دستگاه‌هایی که دارای ظرفیت بالگرد هستند، هماهنگی لازم با مرکز برای استفاده از ظرفیت بالگردی موجود در استان را انجام دهند تا در صورت نیاز مشکلی وجود نداشته باشد.

وی برضرورت ایجاد پد بالگرد برای دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: همچنین با وجود اینکه  اعتبار لازم برای ایجاد آشیانه بالگرد هلال احمر تامین شده ولی تاکنون این اقدام توسط این سازمان انجام نشده است.

گراوند بیان کرد: آتش نشانی‌های همه شهرهای استان بوشهر برای زمان عملیات و در مواقع بروز حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: تعطیل کردن مدرسه‌ها در زمان بارندگی براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی به‌عهده فرمانداران است مگر در زمان‌هایی که اداره کل هواشناسی برای کل استان پیش‌بینی‌هایی انجام دهد که مدیرکل بحران استان با معاون امور عمرانی می‌توانند در این رابطه هماهنگی و تصمیم‌گیری کنند.

گراوند برضرورت پارکینگ‌هایی که در مسیر مسیل‌ها قرار دارند توسط  شهرداری‌ها، شناسایی مسیرهای  آبگیر، آبراهها و نقاط پرخطر استان تاکید کرد.

وی یادآور شد: با توجه به انجام برخی ساخت و سازها درمسیل‌ها و بستر رودخانه در چند سال گذشته که با خشکسالی روبرو بودیم امروز که به طور تقریبی وضعیت بارش‌ها بهتر شده هزینه رعایت نکردن قوانین و ضوابط و مقرارت را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس آخرین وضعیت پیش‌بینی‌های فصلی میزان بارش درفصل پاییز امسال در این استان نرمال و در آبان ماه شاهد بارش‌های بالاتر از نرمال در استان‌های بالادست هستیم.

فرج‌الله شکوهی افزود: بیشترین بارندگی سال آبی گذشته در استان بوشهر با ۴۸۴ میلی‌متر مربوط به شهرستان دیلم و کمترین با ۲۱۷.۸ میلی‌متر  مربوط به عسلویه است.

وی بیان کرد: کل میزان بارندگی سال آبی گذشته استان بوشهر ۳۶۲.۶میلی‌متر ثبت شده این درحالی است که میزان بارندگی در سال آبی پیش از آن (96- 97)  ۱۳۲.۶ میلی‌متر و در بلند مدت ۲۶۸.۱ میلی‌مترثبت شده است.

شکوهی گفت: تفاوت بارش سال گذشته با بلند مدت ۹۴.۵میلی‌متر معادل ۳۵.۲درصد و نسبت به سال گذشته ۱۷۳.۴ درصد است.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.