مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در آئین افتتاح شهرداری بیدخون عسلویه استان بوشهر افزود: توسعه در سایه وفاق و همدلی همه ارکان جامعه محقق می‌شود و شهرهای مختلف ایران دارای ظرفیت‌های مهم و بالقوه‌ای است که تعامل و اتحاد همه ارکان می‌تواند توسعه پایدار در شهرها رقم بزند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرها هر نقطه از ایران یک موزه بدون سقف است که دارای ظرفیت و قوت متعددی است.

معاون امور عمرانی وزیر کشور اظهار داشت: با تبدیل روستاها به شهر باید نگاه اداره و مدیریت آنها برای توسعه پایدار تغییر کند.

جمالی‌نژاد یادآور شد: شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی به‌شمارمی‌روند که باید مدیریت درآمد و هزینه همزمان مورد توجه قرار گیرد و در این ارتباط  اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها از طریق طرح‌های درآمدزایی تامین شود.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید بدون وابستگی به اعتبارات دولتی درآمدزا باشند و به این شیوه می‌توان شهرها و روستاها را بدون درآمدهای دولتی اداره کرد که برای رسیدن به این هدف توجه به کسب درآمد ضروری است.

جمالی‌نژاد گفت: اعتبارات دولتی پاسخگوی برخی پروژه‌های عمران شهری و روستایی نیست که شهرداران و دهیاران با جذب سرمایه‌گذاران می‌توانند ضمن اجرای پروژه‌ها، براحتی امور شهری را پیش ببرند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور در حال حرکت به سمت پیری است بایستی  افزایش جمعیت انجام شود برهمین اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این زمینه ابلاغ و در کنار افزایش جمعیت بر ضرورت توزیع متوازن جمعیت تاکید شده است.

جمالی‌نژاد گفت: با ابلاغ سیاست ملی شهری، روستاهایی که ملزومات شهر شدن را دارند به شهر تبدیل شدند و براساس آخرین آمارها در زمان حاضر یکهزار و ۳۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خاصی در کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گر بخواهیم شهرها رشد و جهش داشته باشند به همدلی و وفاق نیاز داریم و نبود این همبستگی از آسیب‌هایی است که می‌تواند منطقه را تهدید کند.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به زیرساخت‌های توسعه پایدار در نقاط شهری و روستایی تعداد شهرهای استان بوشهر در دولت تدبیر و امید از ۳۷ شهر به ۴۰ شهر افزایش یافت.

عبدالکریم گراوند افزود: با در نظر گرفتن شاخص‌های لازم نگاه خاصی در ارتقای روستاها به شهرها برای ایجاد توسعه پایدار در وزارت کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: بیدخون دارای شاخص‌ها و زیرساخت‌های لازم شهری است به گونه‌ای که این شهر تازه تاسیس شده با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم شهری احساس می‌شود قدمت آن به اندازه شهرهای نخل‌تقی و عسلویه می‌رسد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: امیدواریمد مسئولان شهرستان عسلویه بتوانند با عشق و علاقه‌ای که در حوزه توسعه و آماده کردن زیرساخت‌ها دارند ارتقای شاخص‌ها را تداوم دهند و ما هم در حد توان و امکانات از آنان کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

در این آئین شهرداری بیدخون به عنوان چهارمین شهرداری در شهرستان عسلویه افتتاح شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.