نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: تنها راه نجات جامعه در قالب جهاد در بخش‌های مختلف از جمله جهاد در زبان، مال، جان و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علم و فناوری و تولید حرکت‌های دانش بنیان است.  

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مهمترین جهاد در عرصه بیرونی جهاد دفاعی است همان کاری که جوانان این آب و خاک در دوران هشت سال دفاع مقدس مدرسه‌ای آسمانی برای آموزش و رشد و تعالی جامعه ترسیم کردند.

وی بیان کرد: جوانان این سرزمین در مقابل تجاوز دشمن در دوران دفاع مقدس کاری کردند که در طول تاریخ انجام نشد و آنانی‌که آمده بودند ایران را تجزیه و کار آن را یک‌سره کنند با ایجاد کوه پایداری برای نظام اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: باتوجه به شرایط امروز که دشمن برعلیه کشور تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را اعمال کرده است با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی باید به سمت خودکفایی اقتصادی و مرجعیت در این بخش برسیم.

وی در خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این شورا از همان ابتدا تاکنون توانسته با تصمیم‌گیری به موقع برای صحنه‌های سرنوشت ساز و موثر جامعه نقش مهمی در سطح جامعه ایفا کند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش مهم و تعیین کننده‌ای در صحنه‌های پیچیده نظام داشته به نحوی که اگر آن امور مدیریت نمی‌شد امروز نظام دچار بحران می‌شد اما با تصمیم‌گیری به موقع توانستیم پیچ‌های خطرناکی را پشت سر بگذاریم.

وی تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موجب شد جامعه در مسیری قرار گیرد که ایستگاه آن استقلال، اسلامیت، آزادی و تمدن باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: فرهنگ ایثار و شهادت میراث اولیا و انبیا است.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری افزود: آنچه امروز جامعه به آن نیاز دارد ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار اجتماعی است که نهادینه‌سازی این فرهنگ منجر به حل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی در سطح جامعه مقدمه‌ای برای آمادگی جامعه برای مقابله با دشمن است و اگر این نوع ایثار در جامعه تمرین شود زمینه ایثار در راه خدا نیز فراهم می‌شود.

تشکری برضرورت عملیاتی کردن مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در قالب ستاد اربعین استان پنج کارگروه تخصصی فعالیت می‌کنند و کارآموزش مسئولان موکب‌های اربعین با هماهنگی این ستاد در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: راهپیمایی اربعین فرصت خوبی است تا معارف سید الشهدا، فرهنگ عاشورایی، ایثار و شهادت در سطح جامعه تبیین و ترویج و باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

وی یادآورشد: برای ترویج مسائل دینی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب امسال ۸۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند و همچنین هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی نیز در دهه نخست محرم اقدام‌های ارزشمندی انجام دادند.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.